printlogo


صنایع و معادن به شبکه هوشمندسازی متصل می‌شوند

مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران گفت: زیرساخت‌‌های هوشمندسازی در حوزه صنعت و معدن فراهم شده است تا با کمک شرکت‌های دانش‌‌بنیان شاهد ارتقای بهره‌وری در صنایع معدنی شویم.
حسین مهویدی اظهار داشت: هوشمندسازی صنایع و معادن کشور یکی از مهمترین برنامه‌‌ها است که از طریق این شرکت و عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌‌بنیان و شرکت‌های معدنی و صنعتی دنبال می‌کنیم.
وی افزود: اهمیت فناوری‌‌ها و هوشمندسازی را به صنایع بزرگ و شرکت‌های معدنی معرفی کرده‌‌ایم تا با ورود به این عرصه، بخش صنعت و معدن بتواند از ظرفیت‌های انقلاب صنعتی چهارم استفاده کرده و با کاهش هزینه‌‌ها به افزایش درآمد و ارتقای بهره‌وری دست یابد.
مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (مگفا) با اشاره به امضای تفاهم‌‌نامه شرکت دانش‌‌بنیان با شرکت‌های بزرگ معدنی گفت: با مجموعه‌‌هایی از جمله مجتمع فولاد مبارکه، شرکت سنگ آهن گل‌‌گهر، مجتمع مس سرچشمه، شرکت آلومینای جاجرم و سایر شرکت‌‌ها کار خود را آغاز کرده‌ایم.
وی ادامه داد: درخصوص ورود به سیستم مانیتورینگ ۳۸ فرودگاه کشور اقدام به عقد قرارداد جهت هوشمندسازی آنها کرده‌ایم ضمن اینکه در حال مذاکره با شرکت‌های خودروساز و برخی از مجتمع‌های پتروشیمی، پژوهشگاه در حوزه هوشمندسازی هستیم.