printlogo


روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 16 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

   مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌‌‌جمهور ایران انتخاب شد. بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، از کل آرای شمارش‌شده به تعداد ۳۰.۵۳۰.۱۵۷ رأی، مسعود پزشکیان ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رأی و سعید جلیلی ۱۳.۵۳۸.۱۷۹ رأی کسب کردند. مشارکت مردم در این انتخابات ۴۹.۸ اعلام شد.

   مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران با انتشار استوری «سپاس ایران، خاک پای مردم ایران» در اینستاگرام از مردم تشکر کرد.

  وزیر کشور گفت: چهاردهمین دوره انتخابات در سلامت، امنیت و اقتدار برگزار شد.

  علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: احتمالا مراسم تحلیف و تنفیذ رییس جمهور منتخب چهاردهم آقای پزشکیان نیمه اول مرداد برگزار شود.

  پزشکیان در توییتی خطاب به «مردم عزیز ایران» نوشت: «انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد. دستم را به سوی شما دراز می‌‌‌کنم و به شرافتم سوگند می‌خورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید.»

  سعید جلیلی گفت: رقابت‌ها تا روز انتخابات است و بعد از انتخابات همه باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم.

  محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «باز هم به ملت باختیم. ما اصولگراها، هر وقت اکثریت رأی می‌دهند، ما را لوله می‌کنند.‏ از سه سال پیشِ شهيد رئيسى هم 5 میلیون کمتر رأی آوردیم و اکنون باید پایان رئیسی را اعلام کنیم. آقای سعید جلیلی از اول هم‌ می‌دانست دولت زنبیل تشکیل نمی‌شود، اما ستادش را سرکار گذاشت.»

  رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی، ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را تبریک گفت و نوشت: از شما دعوت می کنم به منظور تبادل‌‌‌نظر درباره چشم‌‌‌انداز توسعه همکاری‌‌‌های دوجانبه به آذربایجان سفر کنید.

  رئیس جمهور سوریه طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت و کامیابی کرد.

  وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک می‌گویم.

  رئیس جمهور عراق طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید را به وی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت در منصب جدید، از تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه با ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه خبر داد.