printlogo


روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 23 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

   در حالی که رسانه‌‌‌‌‌‌های حامی دولت سیزدهم حتی از کاهش تورم به کانال20درصد خبر می‌‌‌‌‌‌دهند، روزنامه کیهان این رقم را 43 درصد اعلام کرد و نوشت: «آقای پزشکیان گفته‌اند حقوق‌ها باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. حالا بانک مرکزی تورم را 43 درصد اعلام کرده است. آیا رئیس‌جمهور منتخب حقوق‌ها را تا اول شهریورماه به نسبت تورم افزایش می‌دهد؟»

   «امیر باذکاوت» بازیکن جوان ملوان بندرانزلی در دریا غرق شد و فوتبال انزلی را با شوک بزرگی مواجه کرد.

   احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: ایرانی‌ها بهتر می دانند که سیاست خارجی‌شان چگونه باشد، سیاست‌های تاکتیکی و مقطعی نمی‌تواند بیانگر سیاست دائمی یک کشور با کشور دیگر باشد.

   علم الهدی گفت: بی‌‌‌‌‌‌حجابی منکر شرعی و یک ناهنجاری اجتماعی است؛ باید با قدرت جلوی آن را گرفت.

   شرکت متا اعلام کرد: به‌زودی محدودیت‌های حساب کاربری ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را با هدف تضمین برابری بین دو نامزد ریاست جمهوری برمی‌دارد.

   رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: «اداره‌های مالیات براساس ابلاغیه جدید به شرکت‌های تاکسی اینترنتی اقدام به طلب ارزش افزوده از مردم کرده‌اند که مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی مخالف است.»

   فروش ارز به زائرین بالای پنج سال از ۷ مرداد تا پایان روز سوم شهریورماه با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، آغاز می‌شود.

   روزنامه جوان نوشت: «آقای پزشکیان همین رویه و زیست ساده و مردمی را تا به حال ترجیح داده و تسلیم برخی پروتکل‌های تشریفاتی و رسمی نشده است.»

   مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

   محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در گفت‌وگو با راشاتودی گفت: «همه معاملات بین ایران و روسیه بدون استفاده از دلار انجام می‌شود و علت آن هم یکجانبه‌گرایی آمریکا است.»

   رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه آژانش امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد، تأکید کرد که سطح کشتار در نوار غزه بی‌سابقه است.