printlogo


روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 23 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

   وزیر کشور گفت: «سال گذشته با احتساب اتباع خارجی، نزدیک به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور عبور کردند. نمی‌توان امسال دقیق پیش بینی کرد اما قاعدتاً ممکن است شبیه سال گذشته باشد.»

   پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: اگر اوکراین به ناتو بپیوندد، برای حذف اوکراین و ناتو از نقشه جهان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم.

   سایت وزارت خزانه‌‌‌‌‌‌داری آمریکا از تحریم‌های این کشور، علیه یک شرکت پژوهشی ایرانی در چارچوب تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

   رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: «یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها، یارانه خود را دریافت می‌کنند. افرادی که پیش از شهریور نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض کرده‌اند، بعد از بررسی مرکز مطالعات، دهک‌بندی آنها در مرحله جدید به روزرسانی تغییر می‌کند.»

   افزایش مبالغ جرایم رانندگی از ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۳ اجرایی شد.

  محمد مهاجری نوشت: «اخبار این روز‌های پزشکیان را که می‌بینیم، دندان قروچه می‌گیریم بعضی از ما اصولگراها!»

  مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: «متقاضیان سامانه تا پایان امروز۲۴ تیرماه می‌توانند نسبت به وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند‌.»

  عباس عبدی، فعال سیاسی گفت: «این که هدف از بازداشت آقای برهانی بعد از انتخابات چه بوده را نمی‌دانم، ولی معنای این کار از نظر مخاطب تقابل با رفتار انتخاباتی مردم است و این به سود کشور نیست. به طور قطع شرایط زندانیان سیاسی و فعالین حقوق زنان در دولت دکتر پزشکیان بهبود خواهد یافت.»

  حمیدرضا فولادگر، عضو شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: با توجه به شروع ابلاغ برنامه هفتم توسعه و آغاز فعالیت دولت چهاردهم می‌توان نسبت به راهگشایی برخی از مسائل اقتصادی امیدوار بود. در ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه قیمت‌گذاری دستوری به استثنای کالاهای اساسی، یارانه‌ای، کالا و خدمات انحصاری و دولتی در دیگر کالاها ممنوع بوده و این موارد در سه تبصره تعریف شده است.

 جانشین پلیس راهور تهران گفت: محدودیت تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در روزهای گذشته تا ساعت ۲۲ بود، ولی تا شب عاشورا به ساعت ۲۴ تغییر کرد.

 مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: با توجه به اینکه واردات انواع روغن‌های خام مشمول ارز ترجیحی بوده و تابع قیمت‌گذاری و عرضه در شبکه توزیع است، صادرات انواع روغن خوراکی ممنوع است.