printlogo


مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:
عقب‌ماندگی مسکن ملی در نبود منابع بانکی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: زمین ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان تامین شده و در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران قرعه‌کشی آنها انجام شده است.
عباس یوسف‌زاده با اشاره به مصوبه شورای مسکن استان گفت: متقاضیان ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی اراک با عاملیت بانک تجارت، باید ظرف یک ماه آینده ۷۰۰ میلیون ریال و متقاضیان چهار سایت دیگر نیز باید در همین مدت زمان ۵۰۰ میلیون ریال واریز وجه کنند که پیامک آن به زودی ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه هشت ماه از آخرین واریز وجه متقاضیان هشت هزار و۱۱۲ واحدی گذشته، افزود: شرکت پیمانکار کیسون در سه جبهه شامل اسکلت‌بندی، فونداسیون و سفت‌کاری در حال فعالیت است و چون نیاز مالی در این سه جبهه بیشتر است، بنابراین پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال از سوی متقاضیان در شورای مسکن استان مصوب شد. تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب‌ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است.
یوسف‌زاده به تمدید قرارداد شرکت پیمانکاری کیسون اشاره کرد و افزود: در هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک تمدید قرارداد در حال اتمام است.