printlogo


صدور 11گواهی کشف معادن در هرمزگان 

معاون امور معادن و صنایع معدنی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی در استان طی سال گذشته، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۱۱ فقره گواهی کشف معادن در استان صادر شده که حدود ۱۷۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش ایراسین، ابراهیم سعدینی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ میلیون تن ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی در استان هرمزگان شناسایی و کشف شد.
سعدینی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های اکتشافی در سال‌های اخیر در استان هرمزگان قابل توجه بوده و این مهم در سال‌جاری نیز با ادامه فعالیت‌های اکتشافی تکمیلی در محدوده‌های امیدبخش پهنه‌های اکتشافی استان در حال انجام است. هرمزگان با شناسایی ۲۰ نوع ماده معدنی از تنوع زمین‌شناسی و معدنی بسیار مطلوبی برخوردار است.
با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با ورود این ذخایر کشف شده به چرخه تولید و بهره‌برداری از این معادن، ضمن ایجاد اشتغال منجر به توسعه و جهش تولید در سال‌جاری خواهد شد.
به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های معدنی شناخته شده که این مهم با تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر با رویکرد انجام اکتشافات کلان مقیاس ناحیه‌ای و درنهایت بهره‌گیری از ظرفیت ‌های تخصصی محقق شده.
استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و در نتیجه صادرات فرآوری شده به خارج نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.