printlogo


روزاروز
روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 2 مرداد ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع‌وجور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 معاون سخنگوی طالبان: محمدحسین ولایتی، عکاس خبرگزاری تسنیم آزاد و تحویل سفارت ایران در کابل شد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر گفته: ولایتی فعلاً ممنوع‌الخروج از افغانستان است.

 طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد گفت: موافقت اصولی با تاسیس شعبه دانشگاه آزاد در عراق انجام شده است.

 ناسا ۴ فضانورد را با کپسول SpaceX Dragon۴ بر فراز موشک فالکون ۹ برای انجام مأموریت ۶ماهه، به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

 رئیس‌جمهور روز دوشنبه برای افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی وارد شهرستان عسلویه استان بوشهر می‌شود.

 دیلما روسف، رئیس بانک توسعه نوین (بانک بریکس) در دیدار معاون وزیر امور خارجه ضمن استقبال از پیوستن ایران به بریکس اعلام کرد که در آینده به تهران سفر می‌کند.

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: فروش چارتری پروازها تا پایان تابستان ممنوع است. با شروع فصل پاییز مجدداً بررسی‌ها صورت گرفته و بر اساس نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.

 در پی شکایت حقوقی بازماندگان و آسیب‌دیدگان از کودتای نقاب (نوژه) علیه دولت آمریکا و ۷ خوانده دیگر، دولت آمریکا باید ۳۳۰ میلیون دلار جریمه مالی و غرامت به خانواده شهدای این کودتا پرداخت کند.

 سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: به دنبال واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در ورزقان برای سومین بار تعداد فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسید.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتشار عکس بازداشت دونالد ترامپ در زندان فولتون کانتی گفت که این عکس را دیده و «او آدم خوش‌تیپی است.»

 شورای رقابت آزادسازی قیمت خودرو را تکذیب کرد. مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفته: ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره‌های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند.

 وزارت جهاد کشاورزی: سهمیه‌بندی شکر کذب است و کمبودی در تولید و توزیع شکر وجود ندارد.

 سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: از تاریخ ۴ شهریور شناسنامه‌ها را یک روزه صادر می‌کند و خدماتی همچون تعویض شناسنامه،‌ ثبت نام کارت ملی، مشاوره‌های هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی را انجام می‌دهد.

 تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل برزیل با نتیجه ۱۰۰ بر ۵۹ شکست خورد.