printlogo


بایدهایی برای مهندسان معمار

هزاران موضوع وجود دارد که یک معمار باید بداند و یادبگیرد تا در کار خود از آنها استفاده کند. اولین نکته‌ای که در مورد به رشته معماری باید بداند این است که کارشما صرفاً طراحی یک ساختمان نیست، شما اول از همه باید یک مدیر همه فن حریف باشید. در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد.
۱. شناخت ساختمان‌ها و سبک‌های معماری: هر معماری باید بداند چه سبکهایی از معماری وجود دارد و در گذشته چه مدلهایی از معماری مورد استفاده قرار می‌گرفت. یک معمار باید قدیمی‌ترین سازه‌های جهان و دلیل باقی ماندن آنها را بعد از هزاران سال بداند. در مقاله‌ای دیگر به نام قدیمی‌ترین سازه‌های دنیا به این موضوع پرداخته‌ایم.
۲. شناخت انواع مصالح ساختمانی: برای ساخت هر ساختمان در هر موقعیت جغرافیایی از نوع خاصی از مصالح استفاده می‌شود. و همیشه مصالح جدید جایگزین مصالح گذشته می‌شود بنابراین دانستن و شناخت در این مورد می‌تواند کمک زیادی در طراحی و ساخت کند.
3. توجه به هندسه و ریاضیات: قبل از اینکه شروع به طراحی کنید شما باید اطلاعات کافی راجع به اشکال هندسی و استفاده از ریاضیات در معماری داشته باشید. همهٔ اجسامی که ما می‌بینیم داری بعد هندسی و دارای شکل و منحنی هستند و برای ساخت هر یک باید شناخت دقیق از زراحی با هندسه داشت. جالب‌ترین حالت هندسی مورد استفاده در طراحی، نسبت طلایی است.
4. روانشناسی رنگ را بدانید: رنگ‌ها تأثیر زیادی در حالات روحی و روانی در جامعه و افراد ایجاد می‌کنند. گاهی تنها با ایجاد هارمونی رنگ خاص و سبکی ساده می‌توان تاثیری گذاشت که ساعت‌ها کار و طراحی‌های پیچیده این تأثیر را بر مخاطب هرگز نخواهند گذاشت.
5. شناخت معماران مشهور و سبک کاری آنها: اگر قصد دارید تا یک معمار حرفه‌ای و صاحب سبک باشید. ابتدا باید حرفه‌ای‌های ضمینه شغلی خود را بشناسید.
6. نور و محیط: هر آنچه در مورد نورپردازی و محیزط لازم است را خوب یاد بگیرید. چرا که وضعیت نور محیز در چگونه دیده شدن طرح و ساختمان شما بسیار مهم است.
7. تمامی نرم افزارهای معماری: تعداد زیادی نرم افزار معماری وجود دارد که بنا بر نیاز شما ممکن است مورد استفادتان قرار بگیرد. سعی کنید حداقل در دو نرم افزار به صورت حرفه‌ای کار کنید و مابقی نرم افزارها را به صورت ساده و مفهومی یاد بگیرید. و اطلاعات خود را به روز نگهدارید.
8. مدیریت را بیاموزید: یکی از نکاتی که در کار معماری به آن بر خواهید خورد مدیرت زمان, افراد و اهداف است. شما باید روابط عمومی بالا و قابلیت برنامه ریزی زمانی داشته باشید تا بتوانید مجموعه خود را صحیح مدیریت کنید. در مقاله‌ای مفصل این موضوع را توضیح خواهیم داد.