printlogo


نقش ۳۰ درصدی تولید مسکن در کاهش تورم

بنا بر تاکید وزیر راه ‌و شهرسازی، تولید مسکن سهم ۳۰ درصدی در کاهش تورم کشور دارد.
وزیر راه ‌و شهرسازی به سهم ۳۰ درصدی تولید مسکن در کاهش تورم کشور اشاره کرد و گفت: بانک‌ها با پای کار بودن در تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن در واقع در راستای کاهش نرخ تورم حرکت می‌کنند.
مهرداد بذرپاش به گزارش های مراجع رسمی درخصوص روند کاهشی نرخ تورم مسکن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت و همراهی دستگاه‌های مختلف در تولید مسکن، نقش موثری در کاهش کلی نرخ تورم خواهد داشت.
بذرپاش اظهار کرد: واگذاری زمین‌های ملی موجود در روستاهای همجوار شهرها به متقاضیان نهضت ملی مسکن از سیاست‌های این وزارتخانه بوده که در حال عملیاتی شدن است. این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله و با پرداخت تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
 وزیر راه‌ و شهرسازی همچنین از تامین زمین در قالب حمایت از طرح جوانی جمعیت به صورت گسترده در کشور خبر داد و افزود: واگذاری این زمین‌ها در ۲ هفته نخست ماه ربیع‌الاول و همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) در همه استان‌ها انجام می‌شود.
بذرپاش با اشاره به مشکل درجه خاک در برخی اراضی موردنظر برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در استان‌های مختلف از جمله استان‌های شمالی و برخی شهرهای کشور که خاک حاصلخیز و مرغوب دارند با این مشکل مواجه هستیم و لازم است این مسئله با ذکر نام شهرها از راه اصلاح قانون حل و فصل شود.