printlogo


مشاوران املاک فاقد پروانه، راهبران ساخت‌‌‌‌وساز غیرمجاز

فرماندار ملارد با بیان اینکه براساس گزارش‌‌‌های رسیده عمده ساخت‌‌وساز غیرمجاز با هدایت مشاوران املاک فاقد پروانه انجام می‌‌شود، گفت: با مشاوران املاکی که بدون اخذ مجوز فعالیت دارند، باید در سریعترین زمان ممکن برخورد شود.
جابر کریمی اظهار داشت: طرح‌های بازدارنده و اثربخش در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز توسط دستگاه‌‌ها ارائه شود.
رئیس ستاد مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان ملارد افزود: فعالیت و اقدام‌‌‌های خوبی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان انجام شده، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.
وی با بیان اینکه قانون باید معیار و ملاک مسئولان شهرستان در مقابله با ساخت و سازها باشد؛ خاطرنشان کرد: قطعا قانون حفاظت از زمین‌های کشاورزی نیاز به اصلاح دارد، تا زمان اصلاح قانون همه باید براساس قوانین موجود عمل کرده و در انجام وظیفه کوتاهی نکنیم.
این مسئول بر اطلاع‌‌‌رسانی و آگاه‌‌‌‌سازی مردم در حوزه ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: باید اطلاع‌‌‌‌رسانی مناسب و آگاهی دهی لازم برای آحاد مردم از راه‌های مختلف برای اطلاع از مفاد قانونی خرید و فروش و ساخت در زمین‌‌های کشاورزی، ملی و خارج از محدوده اعمال شود.
کریمی مصوبات ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را برای همه دستگاه‌‌ها لازم‌‌‌الاجرا خواند و یادآور شد: مصوباتی که تاکنون اجرا نشده، تا حصول نتیجه پیگیری و به دبیرخانه ستاد گزارش شود. 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد نیز از شناسایی هزار و ۲۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی ۶ ماه نخست امسال در شهرستان ملارد خبر داد.
حمید احمدی اظهار داشت: از هزار و ۲۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده طی ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۹۰۸ مورد آن در زمین‌‌های کشاورزی تخریب شده است.  این شهرستان از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، هم‌جوار و دارای دو بخش مرکزی و صفادشت، دو شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام‌‌‌های دهستان ملارد شمالی، دهستان ملارد جنوبی، دهستان بی‌بی سکینه و اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.