تامین بیش از 1800هکتار اراضی نهضت ملی مسکن در سمنان 

تامین بیش از 1800هکتار اراضی نهضت ملی مسکن در سمنان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.
سیدمحمد حسینی طباطبایی گفت: بیشترین تقاضای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های سمنان و دامغان می‌باشد که با توجه به الحاق اراضی ۲۰۵ هکتاری در سمنان، بحث واگذاری اراضی به مشمولان برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان آغاز شده است. در حال حاضر در استان در قالب ۱۶ سایت نهضت ملی مسکن، تفاهم‌نامه اجرای آماده سازی با شهرداری‌های استان در حال انجام است.
وی افزود: جهت ایجاد مطلوبیت سکونت در سایت‌های نهضت ملی مسکن، احداث واحدهای تجاری، دو باب مدرسه در هر سایت و مسجد در نظر گرفته شده و اعتبارات آن از محل صندوق ملی مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در سال ۱۴۰۳ تامین این خدمات روبنایی انجام خواهد شد.
این مسئول تاکید کرد: در موضوع خدمات زیربنایی، وزارت راه و شهرسازی، یک‌سوم تامین اعتبار خدمات زیربنایی را در نظر گرفته که به دستگاه‌های آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای استان تخصیص داده می‌شود.
حسینی طباطبایی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان جهت تامین خدمات زیربنایی از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجموعه‌های استانی واریز شد. در شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان، ظرف هفته گذشته، ۶۱۳ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت و ۴۰۰ مشمول قانون جامع خدمات ایثارگری اراضی خود را دریافت کردند.