سیمانی‌ها چشم‌به‌راه رشد سودآوری

سیمانی‌ها چشم‌به‌راه رشد سودآوری

کارشناس صنعت سیمان گفت: پیش‌بینی می‌شود سودآوری شرکت‌های سیمانی در نیمه دوم سال بهتر از سال قبل باشد و سیمانی‌ها سودهای مناسب‌تری محقق کنند.
علی‌محمد بد، کارشناس صنعت سیمان در گفت‌وگو با بیداربورس درخصوص افزایش قیمت سیمان در بازار بیان کرد: علت افزایش قیمت سیمان، ناترازی انرژی و کاهش برق تخصیصی به کارخانجات سیمانی است که سبب افت تولید و به دنبال آن، افزایش قیمت سیمان شده است.
این کارشناس صنعت سیمان افزود: در سنوات گذشته بعد از رفع مشکل قطعی برق کارخانجات در فصل تابستان و قطعی گاز در فصل زمستان، قیمت‌ها به تعادل می‌رسید؛ اما امسال میزان برق صنعت سیمان کمتر از سال‌های قبل بوده و اینطور نیست که از شهریورماه، انتظار کاهش قیمت سیمان را داشته باشیم. البته قیمت سیمان می‌توانست خیلی بالاتر از قیمت‌های فعلی باشد؛ ولی افزایش نرخ بهره و بالا رفتن بازدهی اخزاها موجب کاهش انگیزه پیمانکاران به ساخت‌وساز شده و بخش ساختمان عملا دچار رکود شده است. 
او در ادامه گفت: به هر حال با روی کار آمدن دولت جدید و تثبیت سیاست‌های اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود سودآوری شرکت‌های سیمانی در نیمه دوم سال بهتر از سال قبل باشد و سیمانی‌ها سودهای مناسب‌تری محقق کنند. ولی در نیمه نخست امسال انتظار رشد شارپ در سود شرکت‌ها نداریم. البته وضعیت تمامی ‌شرکت‌های سیمانی مشابه هم نیست و هر شرکت را باید با توجه به وضعیت تولید و فروش و قیمت محصول و... جداگانه مورد بررسی قرار داد.