افزایش قیمت کک 

افزایش قیمت کک 

رونق نسبی بازار محصولات فولادی چین طی هفته گذشته با افزایش قیمت کک در معاملات آتی همراه شد. 
بررسی‌ها نشان می‌دهد بهای هر تن کک در معاملات آتی بورس کالای دالیان ۲.۳ درصد بالا رفت و بازرگانان چینی هر تن کک درجه یک را با قیمت ۴۰ یوان بیشتر به فروش می‌رسانند.
به گزارش ایراسین، رشد تقاضا برای کک چین در طول هفته جاری منجر به توقف روند نزولی قیمت‌ها در این بازار شد و قیمت‌ها در این بازار از ۱۵ جولای ثابت باقی ماند. بر این اساس قیمت ملی کک چین در ۱۵ جولای با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ۱۹۶۵.۴ یوان در هر تن بود. 
به گفته فعالان بازار، قیمت محصولات فولادی چین در روزهای اخیر به صورت موقت افزایش پیدا کرد، به طوری که قیمت ملی میلگرد چین نوع ۲۰ میلی‌متری ۲۶ یوان در هر تن در روز بالا رفت و بهای این محصول با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده در ۱۵ جولای به ۳ هزار و ۶۳۴ یوان در هر تن رسید. 
بررسی‌ها نشان می‌دهد کک در معاملات آتی منعقد شده در هفته جاری با قیمت بالاتری به فروش رسید، به عنوان مثال هر تن کک در معاملات آتی منعقد شده در بورس کالای دالیان در ۱۵ جولای با موعد تحویل سپتامبر ۲۰۲۴ به قیمت ۲ هزار و ۲۹۰ یوان معادل ۳۱۴.۸ دلار عرضه شد که در مقایسه با دو هفته گذشته ۲.۳ درصد افزایش قیمت داشته است.
تولیدکنندگان کک در چین سرعت تولید خود را در هفته جاری بالا بردند و اکنون از تمام خطوط تولید خود به صورت تمام وقت استفاده می‌کنند. با این حال تولیدکنندگان مدعی‌اند سود عایدی آن‌ها از فروش کک باوجود رشد تقاضا تغییری نکرده است. 
براساس ارزیابی‌های مای استیل(Mysteel) میانگین سود فروش روزانه تولیدکنندگان کک در استان شانشی در شمال چین بدون تغییر ۸۵ یوان در هر تن است. 
یک تحلیلگر بازار فلزات عقیده دارد رشد نسبی قیمت محصولات فولادی منجر به افزایش تولید فولاد در نیمه دوم جولای ۲۰۲۴ در چین خواهد شد.