روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 15 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 مدیر روابط عمومی دفتر ریاست‌ جمهوری گفت: «برادر، بشیر بی‌آزار که به دلایل واهی و به‌طور غیرقانونی چند هفته قبل در فرانسه دستگیر و زندانی شده بود، آزاد شده و در مسیر بازگشت به میهن است.»

 پیش‌‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری برای شانزدهم تا ۳۱ تیر آغاز شد. فروش حضوری این بلیت‌ها از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی مانده انجام می‌شود.

 فرونشست عمیق ۱۰ متری در خیابان آپادانای اصفهان اتفاق افتاد.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: متناسب‌‌سازی مستمری بازنشستگان با واریز سه میلیون تومان به حساب آنها آغاز شد.

 خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی، پس از موافقت نهایی شورای برون مرزی، به زودی راهی تهران خواهد شد تا هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را برعهده بگیرد.

 انفجار بمب در شمال غرب پاکستان جان سه نفر از جمله نماینده سابق مجلس سنای این کشور را گرفت. پلیس پاکستان اعلام کرد که در این اقدام تروریستی نماینده سابق مجلس سنا و ۲ نفر دیگر کشته شدند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۲ نفر در کشور به تب دنگی مبتلا شدند، اظهار داشت:  «تعداد مبتلایان در استان اصفهان سه نفر گزارش شده و این‌ها افرادی بودند که به خارج کشور مانند امارات و پاکستان یا استان‌های جنوبی کشورمان سفر کردند و بومی نبودند.»

 نتایج امتحانات نهایی ۱۶ تیر اعلام می‌شود. تا روز ۲۰ تیر همه دانش‌آموزان فرصت دارند همزمان هم کارهای اعتراض را انجام دهند و هم نتیجه‌نهایی به آن‌ها اعلام شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از مصدوم شدن ١٧ نفر طی ٣ حادثه جداگانه تصادف رانندگی در جاده های این استان در کمتر از ٢٤ ساعت خبر داد.

 وزیر نفت گفت: به پوتین گفتیم با اتفاقی که در اوکراین افتاد بازار گاز روسیه در اروپا تعطیل شد، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دریافت کننده تمامی گاز صادراتی روسیه به اروپا باشد.

 به همت ۱۲۰ نفر از کادر درمان بیمارستان قلب شامل پزشک، پرستار و دیگر کارکنان این مرکز، زمینه آزادی نود و یکمین زندانی نیازمند جرایم غیرعمد فراهم شد. این بیمارستان با تشکیل گروه نیکوکاران که کادر درمان هستند، تاکنون در پرداخت بدهی و آزادی ۹۱ زندانی نیازمند مشارکت داشته است.