خانه‌‌‌‌سازی در چارچوب شهرسازی

محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

خانه‌‌‌‌سازی در چارچوب شهرسازی

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌تواند موانع را برای ساختن خانه‌های تک واحدی و دو طبقه در مناطقی از شهر‌های کوچک بردارد و حتی امکان ساخت خانه‌هایی با طبقات بیشتر را در کلان‌‌‌‌شهر‌ها فراهم کند.
محمد رشیدی، عضو هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: رونق بخش مسکن باعث ایجاد اشتغال می‌شود و این خودش رشد اقتصادی را به همراه دارد. 
وی ادامه داد: مسئله دولت چهاردهم باید مسئله تداوم راه شهید رئیسی در ساخت مسکن باشد، زیرا ساخت مسکن هم از جهت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و هم از جهت رفع دغدغه سرپناه مردم نیازمند مسکن بسیار مهم و راهبردی است.
 
 لزوم تداوم خانه‌‌‌‌سازی در دولت جدید
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد سیاست دولت‌ها برای ساخت مسکن به جوان گفت: دولت می‌تواند موانع را برای ساختن خانه‌های تک واحدی و دو طبقه در مناطقی از شهر‌های کوچک بردارد و حتی امکان ساخت خانه‌هایی با طبقات بیشتر را در کلان‌‌‌‌شهر‌ها فراهم کند. البته باید وزارت راه و شهرسازی دقت کند که نظم و انتظام شهرسازی آسیب نبیند و این‌ها در قوانین شهرسازی صورت بپذیرد. 

 بانک‌‌‌‌ها به تکلیف خود عمل کنند
 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک‌ها باید موظف شوند تا به تکلیفی که در قانون جهش تولید مسکن برعهده آن‌ها گذاشته شده است، عمل کنند. الان در بعضی استان‌ها این اتفاق افتاده و به عده‌ای زمین دادند و مردم شروع به ساخت‌و‌ساز کردند.
وی تاکید کرد: در شهر‌های بزرگ نیز باید این اتفاق بیفتد و زمین را در اختیار مردم قرار دهیم تا با تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیارشان قرار می‌دهند، شروع به ساخت و ساز مسکن کنند. 
این نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه بحث جدی ما در بخش تولید، تولید مسکن است، اظهار داشت: رونق بخش مسکن باعث ایجاد اشتغال می‌شود و این خودش رشد اقتصادی را به همراه دارد.
 مسئله دولت چهاردهم باید مسئله تداوم راه شهید رئیسی در ساخت مسکن باشد، زیرا ساخت مسکن هم از جهت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و هم از جهت رفع دغدغه سرپناه مردم نیازمند مسکن بسیار مهم و راهبردی است.

 نیاز به مسکن جدی است 
رشیدی می‌گوید: نیاز به مسکن در کشور نیاز جدی است و باید این نیاز مردم مرتفع شود. مجلس قانون جهش مسکن را مصوب کرد و دولت نیز باید این قانون خوب را اجرایی و عملیاتی کند. وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های اقتصادی باید در این بخش پای کار بیایند و حمایت کنند. 
وی خاطرنشان کرد: امروز بانک‌ها به تکالیف‌ خود در بحث پرداخت تسهیلات مسکن عمل نمی‌کنند که رئیس دولت آینده باید این قضیه را دنبال کند که هماهنگی بین بانک‌ها و وزارت راه و شهرسازی انجام گیرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مسئله دولت چهاردهم باید مسئله تداوم راه شهید رئیسی در ساخت مسکن باشد، زیرا ساخت مسکن هم از جهت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و هم از جهت رفع دغدغه سرپناه مردم نیازمند مسکن بسیار مهم و راهبردی است.