روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 16 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

  کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

  ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد. طبق این مصوبه واردات خودروهای کره‌‌‌ای و آمریکایی و همچنین خودروهای هیبریدی و برقی بالای ۴۰ هزار دلار ممنوع است.

 سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت‌‌‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) همزمان با آغاز ماه محرم از ۱۷ تیرماه ساعت ۱۰ صبح در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌‌‌شود.

 عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتر نوشت:«در اولین جلسه هیئت دولت که آقای پزشکیان با همین کابینه شرکت کند چنان خوشرو، با فروتنی و صمیمیت و بدون ذره‌ای دلخوری برخورد خواهد کرد که تندروهای آنجا شرمنده عملکرد اخیرشان خواهند شد.»

 علی پورمحمدی، فعال اصولگرا نوشت: «آقای جلیلی هم بازی را باختید، هم اخلاق را.»

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تاثیر چندین دورپیوند بر وضعیت جوی ایران گفت: تا ۶۰ درصد احتمال وجود شرایط خنثی و ۳۸ درصد تجربه لانینا تا آخر مرداد پیش‌بینی می‌شود.

 سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان نوشت: «سلام بر حاکمیت قانون، عقلانیت، عدالت و رفع‌تبعیض، انصاف، اخلاق، مروت، مدارا، تعامل ملی و بین‌المللی، کرامت انسانی و اصلاح‌طلبی.»

 سخنگوى جبهه اصلاحات ايران نوشت: «آقای دکتر پزشکیان پیروز این انتخابات شد. اما پیروزی واقعی از آن مردم رشید و صبور ایران است که همواره به حاکمیت فرصت تجدیدنظر، اصلاح و بازسازی می‌دهند. بر حاکمیت و دولت چهاردهم واجب است صدا و مطالبه‌ کسانی را ‌که با صندوق رأی آشتی نکردند، بشنوند. راه اصلاحات ادامه دارد.»

 دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های گفت: «دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی است. برای آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو می‌کنم.»

 راه طلاق صوری برای معافیت سربازی مسدود شد. هیئت وزیران به تازگی آیین‌‌‌نامه برخی مواد قانون خدمت سربازی را اصلاح کرده که بر اساس آن فقط پسرانی که مادر آنها فاقد همسر باشند، می‌توانند از معافیت سربازی موضوع این بند استفاده کنند.