دولت جدید ساخت ۴ میلیون مسکن را ادامه دهد

مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس:

دولت جدید ساخت ۴ میلیون مسکن را ادامه دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی زمین تخصیص یافته است که باید این طرح با قدرت در دولت چهاردهم ادامه یابد.
در حالی دولت چهاردهم روی کار می‌‌‌‌‌آید که بسیاری از متقاضیان بازار مسکن همچنان نیازمند مسکن هستند؛ چراکه عقب ماندگی‌‌‌‌‌هایی که از دولت‌‌‌‌‌های گذشته باقی مانده بود، هنوز کامل جبران نشده و با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی این نیاز ظرف مدت چند سال جبران خواهد شد.
دولت چهاردهم در شرایطی بازار مسکن را تحویل می‌‌‌‌‌گیرد که طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است و از ۶ میلیون متقاضی که اقدام به ساخت مسکن کرده‌‌‌‌‌اند حدود ۴ میلیون نفر واجد شرایط بوده و مابقی هم شرایط سه‌‌‌‌‌گانه را داشته‌‌‌‌‌اند.
 بنابراین نیاز در بازار مسکن همچنان وجود دارد و دولت چهاردهم باید به موضوع مسکن توجه ویژه‌‌‌‌‌ای داشته باشد.
موضوع ساخت مسکن و توجه به فرآیند تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن را  از مجتبی یوسفی، نماینده مجلس پیگیری کردیم. 

 دولت چهاردهم اجرای قوانین مسکن را ادامه دهد
در همین رابطه عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون جهش تولید، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی اجاره‌‌‌‌‌بها را انجام داد و انتظار داریم دولت چهاردهم هم آن را ادامه دهد. 
تا زمانی که بحث ساخت‌‌‌‌‌وساز مسکن را به سمت و سویی سوق ندهیم که نیاز مردم تامین شود، شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. 
مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره ۸ ساله دولت‌‌‌‌‌های نهم و دهم برای یک میلیون واحد مسکونی زمین تامین شد، اما در دولت دوازدهم هیچ اتفاقی صورت نگرفت، اما در این سه سال برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زمین تامین شد.

 ضرورت اتخاذ سیاست‌های مناسب برای بخش مسکن
یوسفی با بیان اینکه انتظار داریم دولت چهاردهم هم در حوزه بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات و تامین زمین و توسعه شهر‌ها اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: دولت چهاردهم باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب بتواند مشکلات مردم در زمینه مسکن را کاهش دهد.
نماینده اهواز در مجلس بیان کرد: در حال حاضر تورم داریم، اما با توجه به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۵۰ درصد اجاره‌‌‌‌‌بها از نقطه به نقطه افزایش داشته، چیزی حدود ۷ درصد مالیات داشته است.
وی اضافه کرد: ما نماینده مردم در مجلس هستیم و عملا گزارش‌های خلاف واقعیت را بیان نمی‌کنیم، فعلا سیاست‌ها به سمتی در حرکت است که رشد قیمت خرید و فروش ثابت شود.
یوسفی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌‌‌‌هایی بوده که توانسته است بخش زیادی از نیاز مسکنی مردم را پاسخ دهد، گفت: دولت چهاردهم باید به طور قطع این طرح را ادامه دهد تا بازار مسکن بتواند با رشد تولید روبه‌‌‌‌‌رو شود.
وی افزود: ادامه یافتن طرح نهضت ملی مسکن خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور خواهد داشت.