فرمول بازگشت اعتماد ازدست‌رفته به بورس

فرمول بازگشت اعتماد ازدست‌رفته به بورس

یک نماینده مجلس گفت: اگر برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی برای بازار سرمایه انجام شود، می‌توان اعتماد از دست‌رفته را به بورس بازگرداند و نباید فراموش کرد که مشکلات بورس با قیمت‌گذاری دستوری رفع نمی‌شود.
علیرضا زندیان گفت: متاسفانه با وجود استقبال گسترده‌ای که از بازار سرمایه در سال‌های گذشته انجام شد و میلیون‌ها نفر حتی با سرمایه‌های خرد وارد بازار سرمایه شدند و کد سهامداری گرفتند، اما متاسفانه عملکرد نامناسب و غیرکارشناسی در این زمینه، موجب زیان بسیاری از مردم کشور شد و اعتماد مردم به بورس از دست رفت.
زندیان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: بدیهی است، اگر برنامه‌ریزی دقیق وکارشناسی انجام شود می‌توان اعتماد ازدست‌رفته را به بازار سرمایه بازگرداند و با استفاده از این ظرفیت، بخشی از تامین مالی تولید را انجام داد. حتی با استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌های خرد مردم را نیز به بازار سرمایه و درنهایت بخش تولید هدایت کرد.
وی تصریح کرد: حمایت دولت از تولید و فراهم آوردن شرایط برای کاهش نرخ هزینه‌ها و بهای تمام شده شرکت‌های تولیدی بورسی، نقش مهمی ‌در افزایش سود شرکت‌ها دارد.
زندیان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آموزش در تقویت فرهنگ سهامداری نقش دارد، گفت: بازار سهام، بازار حساسی است. حتی باید به روش اطلاع‌رسانی برای فعالان بازار درباره تصمیمات اقتصادی نیز توجه شود و عدالت رعایت شود.