نهضت ملی مسکن  در دولت جدید ادامه یابد

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس:

نهضت ملی مسکن در دولت جدید ادامه یابد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم، گفت: طرح نهضت ملی مسکن باید در دولت جدید هم دنبال شود.
محمدصالح جوکار، درباره برنامه‌ها و اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه مسکن به میزان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شروع شد و بیش از ۲ و نیم میلیون ثبت‌نام‌کننده دارد.

 تامین مسکن، چالش بزرگ جوانان
وی با اشاره به اینکه براساس قانون جهش تولید مسکن که مصوبه مجلس است، به مردم زمین رایگان داده می‌شود، اظهار کرد: با تغییر دولت‌ها قطعاً تغییری در این نوع سیاست‌گذاری‌ها و قوانین ایجاد نمی‌شود و طرح نهضت ملی مسکن باید در دولت چهاردهم هم دنبال شود.
این نماینده مجلس یازدهم افزود: بر اساس قانون مجلس در طول ۴ سال باید ۴ میلیون مسکن ساخته شود و در همین رابطه صندوق ملی توسعه مسکن نیز تشکیل و مقرر شد تا آزادسازی زمین برای واگذاری به مردم در دستورکار قرار گیرد.
به گفته جوکار، به طور یقین دولت چهاردهم همین مسیر را با شتاب بیشتری ادامه می‌دهد، چراکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که امروزه جوانان ما با آن روبه‌رو هستند، مشکل تامین مسکن است.

 آزادسازی زمین و اعطای زمین رایگان به مردم
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: با رونق بخش مسکن از نظر اقتصادی گشایش‌های خوبی در کشور رخ می‌دهد و باتوجه به رکود اقتصادی و تورم حاکم در کشور برای برون‌رفت از این وضعیت، رونق معاملات بازار مسکن یکی از راه‌های شکوفایی اقتصاد است. 
جوکار با بیان اینکه در طول برنامه هفتم توسعه باید ۲ دهم درصد به مساحت مسکونی کشور اضافه شود، عنوان کرد: راهکار این افزایش مساحت مسکونی کشور آزادسازی زمین و اعطای زمین رایگان به مردم برای ساخت مسکن است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر برای تحقق نهضت ملی مسکن به مشارکت بالای مردم نیاز است؛ چراکه دولت به‌تنهایی نمی‌تواند اقدام به مسکن‌سازی کند و با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبه‌رو است.

 دولت نباید اقدام به ساخت مسکن کند
این نماینده مجلس پیش از این گفته بود؛ دولت خودش نباید اقدام به ساخت مسکن و تصدی‌گری در این عرصه کند و اگر بخواهد به این صورت عمل کند، به طور قطع با همین مشکلات روبه‌رو هستیم.
وی راهکار برون‌رفت از مشکل تامین مسکن برای جوانان را اعتماد دولت به مردم و ارائه تسهیلات و زمین برای ساخت‌وساز به آنها دانسته و گفته بود: در این صورت مردم به راحتی خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.
به گفته نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، اگر دولت به مردم اعتماد کند، افراد فاقد مسکن خودشان با راه‌اندازی تعاونی‌هایی، برای خود مسکن می‌سازند. چطور در موضوع مسکن مهر توانستیم این حجم خانه‌سازی را انجام دهیم؛ اکنون هم می‌توانیم با بهره‌گیری از همان الگو و با رفع نقاط ضعفی که وجود داشت، بهترین اقدام در حوزه ساخت مسکن را انجام دهیم.