روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 29 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 اسکای نیوز نوشت: سهام مایکروسافت و Crowdstrike در معاملات اروپا سقوط کرد.

   مرکز لرزه‌نگاری اروپا- مدیترانه اعلام کرد، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر به وقت محلی منطقه «آنتوفاگاستا» واقع در شمال شیلی را لرزاند.

   رئیس سابق زندان مرکزی ایلام در رودخانه سیمره محدوده روستای چم جنگل شهرستان سیروان غرق شد.

   به دنبال اعتراضات در داکا پایتخت بنگلادش، دست‌کم ۱۱ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن زخمی شدند. معترضان خواستار پایان دادن به سهمیه‌بندی مشاغل دولتی در این کشور شدند.

   سخنگوی فرماندهی امنیتی سرپل افغانستان از کشف و خنثی‌سازی بمب ۴۰۰ کیلویی در این ولایت خبر داد.

 بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بازار چه در بخش خودروهای داخلی و مونتاژی و چه در بخش خودروهای وارداتی در حال ریزش است.

 نیویورک‌تایمز با چاپ عکسی از رئیس جمهور منتخب ایران به همراه دخترش نوشته که مسعود پزشکیان خود را به عنوان یک اصلاح‌طلب به تصویر کشیده است. این روزنامه به گفته‌های انتخاباتی پزشکیان ازجمله تعامل بیشتر با غرب اشاره کرده است. 

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده مرحله نخست واریز وام انجام می‌شود.

 رئیس سازمان استخدامی گفت: آخرین آزمون استخدامی ۱۲مرداد برگزار می‌شود.

 ۳۱ تیر، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۲ برای اشخاصِ حقوقی و مستغلات اجاری اشخاص حقیقی است. براساس اعلام سازمان امور مالیاتی این مهلت، تمدید نمی‌شود.

 برخی منابع عربی از شکست ترور فرمانده حماس و انتقال محمد الضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به یک تونل در زیر زمین خبر دادند.

 مسعود پزشکیان با حضور در مراسم عزاداری محرم بازاریان، بی‌واسطه، دغدغه‌های شماری از کسبه و نمایندگان بازار تهران را شنید.

 عربستان در تلاش برای تقویت تولید نیروی تجدیدپذیر، وارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های خورشیدی چین به ارزش حدود سه میلیارد دلار شد.