روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 31 تیر ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 رهبر انقلاب گفتند: موفقیت رئیس‌جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. باید از دولت و مجلس یک حرف و یک صدا شنیده شود. مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی باشد. باید امنیت روانی مردم حفظ شود. 

 پزشکیان در جلسه مجلس درباره روند انتخاب کابینه گفت: از افراد در گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند، درخواست کردیم که رزومه دهند. این رزومه را گروه‌هایی جداگانه یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان به صورت جداگانه بررسی می‌کنند و نهایتا افرادی را که نمره بیشتری آورده و می‌توانند هماهنگ عمل کنند، انتخاب خواهیم کرد، اما کار سختی است.

 رضا کیانیان خطاب به پزشکیان گفت: لطفا در لباس پوشیدن تجدیدنظر کنید. شما آبروی یک ملت هستید. شما چند ماه دیگر باید به نیویورک بروید. خیلی مهم است چه می‌پوشید. در سازمان ملل عکس‌های شما در همه مطبوعات جهان چاپ خواهند شد. بگذارید ایران به شکل برازنده‌ای به تصویر کشیده شود.

 مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: در یک اقدام هماهنگ اطلاعاتی، عملیاتی بین پلیس آگاهی اردبیل و قم با رصد تحرکات متهمان در یک اقدام ضربتی سارقان به عنف پیرزن اردبیلی شناسایی و در قم دستگیر شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پشه آئدس در شهرستان خداآفرین از توابع استان آذربایجان‌شرقی مشاهده شده است.

 خانه تاریخی «خاندان مدیری» واقع در بافت تاریخی شهر لنگرود با بی‌توجهی میراث فرهنگی تخریب شد.

 رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: از هر ۵ ازدواج ۲ مورد منجر به طلاق می شود. تهران و خراسان دارای بیشترین طلاق و یزد کمترین طلاق را دارد.

 رئیس‌ جمهور منتخب گفت: تمام تلاشم پاسخگویی به مشکلات و نیازهای مردم است. کشور را با دعوا نمی‌توان اداره کرد.

 زلزله‌ای با بزرگای ۴.۵ در مقیاس ریشتر منطقه گزیک در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

 معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نخستین مورد تب دنگی در تهران شناسایی شد که این فرد مسافر بوده است.

 حسین پارسایی، کارگردان گفت: وقتی آستانه صبر پایین است و ممیزی‌های غیرتخصصی به آثار وارد می‌شود، هنرمندان خلاق اثر خود را فدای پول و موقعیت نمی‌کنند و میدان خالی می‌شود.