روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 2 مرداد ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 محمد فاضلی جامعه‌شناس گفت: ایران امروز ظرفیت کسب موفقیت‌های بزرگ را به یک‌باره ندارد؛ باید با مردم در چارچوب بازی اعتمادساز به سمت موفقیت عمل کرد. منازعاتی که از خرداد ۷۶ و به‌خصوص از تیر ماه ۷۸ آغاز شده بالاخره باید جایی در این کشور متوقف شود.

 مدیرعامل شرکت توانیر گفت: شناسایی و صدور اخطار قطع برق برای مشترکان پرمصرف در تمامی بخش‌های تجاری، اداری و خانگی و اعزام اکیپ‌های صنعت برق به ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مراکزی که مردم به عنوان پرمصرف معرفی می‌کنند، در دستور کار شرکت‌های توزیع نیروی برق قرار گرفته است.

 پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال تلگرام خود اعلام کرد که حالا تلگرام ماهانه ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

 براساس ابلاغیه جدید دولت، مبلغ جدید جریمه «رانندگی در حالت مستی و مصرف مُسکرات» به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

 کارشناس هواشناسی گفت: هوا در بیشتر مناطق کشور طی روزهای آینده گرم‌تر خواهد شد. این افزایش در مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و پایتخت بیشتر مشاهده می‌شود.

 کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت: حمایت لازم برای کسب نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری را دریافت کرده‌ام. ما به تعداد کافی آرای نمایندگان برای کسب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به دست آوردیم.

 تعرفه واردات موبایل تعیین شد؛ طبق بخشنامه گمرک، حقوق ورودی موبایل کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۰ درصد، ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار ۵ درصد و بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد تعیین شد. البته واردات آیفون ۱۴ به بالا همچنان ممنوع است.

 نشست غیرعلنی مجلس درباره جزئیات مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور برگزار شد.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طبق تصمیم اتخاذشده در جلسه غیرعلنی، یکشنبه هفته آینده به دلیل حضور نمایندگان در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب، مجلس جلسه علنی نخواهد داشت. همچنین قرار شد مراسم تحلیف ساعت ۱۶ سه شنبه ۹ مردادماه برگزار شود.

 پزشکیان در دیدار با ستادهای مردمی گفت: انتخاب مسئولان برای ما معضل شده است، چون شعار دادیم انتخاب برتر می‌کنیم، اما حالا به همه می‌گوییم کمک کنید، اما همه آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند؛ نمی‌دانم باید چه کار کنیم.