روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 2 مرداد ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مصاحبه با تاس گفت: روسیه و ایران آماده‌سازی توافق‌نامه مشارکت استراتژیک جامع را تکمیل کرده‌اند و به زودی امضای آن انجام خواهد شد.

 سخنگوی قوه قضاییه گفت: مدیرعامل سابق باشگاه گلگهر سیرجان با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است. اخیرا 5 نفر از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال و یک نفر هم مجری برنامه‌های ورزشی صداوسیما در این ارتباط احضار شدند.

 سخنگوی قوه قضاییه‌ درباره آخرین وضعیت پرونده «کوروش کمپانی» گفت: حدود ۷ هزار نفر درخصوص این پرونده اعلام شکایت کردند، این پرونده در حال رسیدگی است. اموالی از متهم در کیش، اصفهان و امارات شناسایی شده بود که توقیف شدند.

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: نگاه دکتر پزشکیان این گونه است که با تمام کشورها، ازجمله آنهایی که امروز با آنها مشکل داریم، ارتباط برقرار کنیم و حتی با آنها باید گفت‌وگو و زمینه‌های توسعه روابط را ایجاد کرد. وظیفه همه است که در این راه به دولت کمک کنیم تا بتوانند روابط خارجی فعال همراه با احترام و گفت‌وگوهای سازنده برقرار کند.

 وزیر کار در صحن علنی مجلس گفت: حقوق کارگران را در دولت شهید رئیسی 170 درصد افزایش دادیم. یک سال 57 درصد، یک سال 28 درصد و سال سوم 36 درصد به حقوق کارگران اضافه کردیم. دولت و مجلس حتما باید به طبقه کارگر توجه داشته باشند.

 کاخ سفید در واکنش به توییت‌های جمهوری‌خواهان در مورد شایعه مرگ بایدن اعلام کرد: او سالم و در حال انجام وظایفش است.

 رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: اگر خانمی یک بار این اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین‌المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

 طبق اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین بالای پنج سال می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق با نرخ مرکز مبادله ایران دریافت کنند.

 معاون سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین و تمایل برخی مشمولان سربازی برای شرکت در این سفر اظهار کرد: «دریافت مجوز خروج از کشور به جهت زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر برای مشمولان غیرغایب متولد سال ۱۳۸۴ و قبل از آن همچنان الزامی است.»

 نمایندگان در نشست علنی سه‌شنبه، ۲ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.