کره‌جنوبی پیشتاز شهرهای هیدروژنی

کره‌جنوبی پیشتاز شهرهای هیدروژنی

مفهوم شهرهای هیدروژنی در کشورهای مختلف در حال گسترش است و در همین راستا کره‌جنوبی در نظر دارد ۶ شهر هیدروژنی ایجاد ‌کند که از هیدروژن در بخش مسکن و حمل‌ونقل استفاده می‌کنند.
مفهوم شهر هیدروژنی که در حال حاضر یک اصطلاح مبهم است، می‌تواند آینده مراکز شهری را در بر بگیرد. منظور از شهر هیدروژنی، منطقه‌ای ‌است که هیدروژن را در اقتصاد و زیرساخت‌های خود برای کاهش انتشار کربن ادغام می‌کند و نقاط کلیدی در این ادغام شامل ذخیره‌سازی انرژی، حمل‌ونقل و صنعت می‌شود. افزایش پی‌درپی آلاینده‌های زیست‌محیطی ازجمله کربن در دنیای امروزی و عواقبی که بر زندگی بشر و سایر موجودات زنده دارد، لزوم کربن‌زدایی را مشخص می‌کند، به‌ویژه در شهرها که به دلایل مختلف اقدامات کربن‌زدایی امری ضروری است.
انتظار می‌رود که هیدروژن با پتانسیل انتشار کربن صفر و کاربرد آن در تمام بخش‌های انرژی، نقشی کلیدی در ابتکارات کربن‌زدایی در آینده ایفا کند. به همین دلیل سیاست‌گذاران شروع به حمایت از هیدروژن به‌عنوان طرحی مؤثر در برنامه‌های توسعه شهری در راستای سیاست‌های انرژی کرده‌اند. برای مثال، فرانسه نقشه‌راه هیدروژن خود را ترسیم کرده است، ژاپن در حال تغییر به سمت جامعه‌ای با سوخت هیدروژن است و کره جنوبی سه پروژه شهر هیدروژنی آزمایشی را تا سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرده است.