روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار چهارم مهر ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع‌وجور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 روزنامه جام جم نوشت: هفته گذشته دیوارنگاره میدان ولیعصر به موضوع بنگاهداری بانک‌ها پرداخت که این موضوع خیلی به مذاق بانک‌ها خوش نیامد و بانک‌ها فشار زیادی برای جمع شدن این دیوارنگاره وارد آوردند.

 عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در آمریکا، طی یک سخنرانی در ایالت اوکلاهما ادعا کرد که توافق عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در راه است.

 سخنگوی قوه قضاییه دستگیری فرزندان یک مقام ارشد قوه قضاییه را تایید کرد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی است.

 روسیاالیوم: لیره ترکیه روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح ارزش برابری خود در برابر دلار آمریکا رسید، به‌طوری که برای اولین بار به ۲۷.۵ لیر در برابر هر دلار رسید.

 بر اساس لایحه عفاف و حجاب، هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج یا تبلیغ کند، در مرتبه اول به جزای نقدی درجه چهار و به تشخیص مقام قضائی به ممنوعیت از خروج از کشور تا دو سال محکوم می‌شود.

 فرمانده کل سپاه: دشمن را از نزدیک می‌بینیم؛ حرفی برای گفتن ندارند و به سمت «آی سی یو سیاسی» در حال حرکت هستند.

 یک مسجد در جنوب شرقی سوئد، بر اثر وقوع آتش سوزی عامدانه خسارت دید. این مسجد قبلا هم مورد حمله و تهدید قرار گرفته بود. هیچ مصدومیتی در رابطه با این آتش سوزی ثبت نشده است.

 ایرج فاضل، وزیر پیشین بهداشت به روزنامه هم‌میهن گفت: نمی‌توان آینده خوبی برای حوزه پزشکی کشور متصور شد و باید علت مهاجرت این افراد واکاوی شود، گروه پزشکی سال‌هاست از تمام جهات تحت فشار است. تعرفه‌های فعلی کفاف هزینه‌های حداقلی پزشکان را هم نمی‌دهد. البته جز مشکل اقتصادی، مسائل فرهنگی، سیاسی، آزادی اندیشه و... هم این مهاجرت‌ها را تشدید کرده است.

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با مدیرکل آژانس، ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای غربی بیان کرد: این کشورها با فشارهای سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.وی‌ از مدیرکل آژانس خواست با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری اجازه ندهد این کشورها از گزارش‌های آژانس به‌عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند.

 انفجار انبار سوخت در قره‌باغ ۲۰ کشته برجا گذاشت. به گفته مقامات محلی ارمنی صدها نفر هم در این انفجار زخمی شدند.