روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار چهارم مهر ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع‌وجور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 در حالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) رکوردار تاخیرات پروازی است که این شرکت طی یکسال منتهی به تیر ۱۴۰۲ تاخیرها را ۳۳.۵ درصد افزایش داده است. در تیرماه امسال و در بخش تاخیرهای پروازی شرکت‌های هواپیمایی اروان، معراج و کیش ایر با ۶۷، ۵۸ و ۴۹ درصد بیشترین تاخیر را داشته‌اند. ایران ایر با ۱۶۴ دقیقه در صدر متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار قرار دارد.

 وزارت بازرگانی چین، اقدام آمریکا در قراردادن چند شرکت دیگر چینی در فهرست سیاه تجاری خود، به‌ جرم همکاری با ایران در زمینه تولید پهپاد و هواپیماهای نظامی را محکوم کرد.

 وزیر امور خارجه در مصاحبه با خبرگزاری کیودو ژاپن اعلام کرد: ژاپن ابتکاری را برای احیای توافق هسته‌ای بین ایران و ۶ قدرت بزرگ ازجمله ایالات متحده پیشنهاد کرده است. امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ما از نقش سازنده ژاپن در احیای توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم، افزود: هرگونه ابتکار ژاپن که با منافع ایران همسو باشد، از سوی تهران مثبت تلقی خواهد شد.

 روزنامه کیهان از قول یکی از مخاطبانش نوشت: نمی‌خواهم بگویم وضع مردم خوب و عالی است، ولی نه در بالای شهر بلکه در همین میدان خراسان، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروندانی را می‌بینم که چرخ‌های فروشگاه را پر از جنس و کالا کرده و جلوی هر صندوق باید نزدیک به 20 دقیقه معطل شویم.

 وزیر گردشگری گفته: لغو روادید با دیگر کشورها ایده مهمی بود ‌که برای تقویت گردشگری آرام آرام شروع و کشورها به ۵ دسته تقسیم شده ‌که هر کدام از این گروه‌ها ویژگی خاصی دارند که در اولویت لغو روادید قرار بگیرند. نخستین مورد لغو روادید در ارتباط با روسیه بود که هفته قبل انجام شد و دیگر کشورهایی که از نظر ما در اولویت هستند، به تدریج و با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود.

 عباس عبدی به کیهان گفت: ما مرده بودیم یا آقایان کر بودند؟ چرا درباره سفری که فقط ۱۲۰ میلیون تومان هزینه غذای ۱۰ نفر شده چیزی نمی نویسید؟!

 معاون روابط کار وزیر کار گفته: دولت تلاش کرد با طرح کالابرگ کمکی به کارگران کند. احتمالاً هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود، اما هنوز دستور کار جلسه مشخص نیست.  این درحالی است که نمایندگان کارگری بارها نسبت به عدم برگزاری جلسه‌ای با موضوع بررسی مجدد مزد گلایه و درخواست داده‌اند. اما تاکنون از سوی دولت بازخورد مثبتی دریافت نکرده‌اند.