روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 6 اردیبهشت ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 آرژانتین خواستار دستگیری احمد وحیدی، وزیر کشور ایران شده است. او متهم بوده که ۳۰ سال پیش در بمب‌گذاری یک مرکز فرهنگی یهودیان در بوئنوس آیرس دست داشته است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.

 دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد که این کشور ۲۹۰ میلیون فرانک (حدود ۳۱۸ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را آزاد کرده است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: سال گذشته ۱هزار و ۶۸۰ باند توزیع مواد مخدر متلاشی و ۳۰۰ میلیارد تومان به این باندها ضربه وارد شد.

 محمد سالاری در پیامی نوشت: «کریمی‌قدوسی در اظهارات جدیدش فاصله افزایش برد موشکی به 12هزار کیلومتر را منوط به صدور ‎اذن و فرصت یک هفته ای دانسته است. وی سخنگوی ‎حاکمیت شده یا ‎نیروهای مسلح؟ چه جریانی وی را ‎مامور ‎تنش آفرینی علیه ‎ایران و تحقق آرزوی ‎نتانیاهو برای تکمیل پازل ‎ایران هراسی کرده است؟»

 رهبر انقلاب در دیدار کارگران گفتند: تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است. رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم، به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

 مجلس سنای ایالات متحده، بسته کمکی امنیتی که شامل «قانون مهسا» و «قانون کشتیرانی» می‌شود را تصویب کرد. جو بایدن رئيس جمهوری آمریکا نیز درپی این تصمیم سنا اعلام کرد که این بسته را امضا و به قانون تبدیل می‌کند.

 سفیر ایران در عربستان گفت: براساس توافق صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، ۹۰ هزار شهروند ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد.

 سنای آمریکا لایحه‌ای را برای اجبار به واگذاری یا ممنوعیت تیک‌تاک تصویب کرد.

 سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌های فساد و فحشا متلاشی و ۹۶ نفر دستگیر شدند. پلیس از آخرین وضعیتِ زیر پوست شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.