هشدار کلاهبرداری برای کاربران سولانا

هشدار کلاهبرداری برای کاربران سولانا

داده‌های جدید منتشرشده نشان می‌دهند که یک میم‌کوین مبتنی بر سولانا به نام بانک‌کیلر (BONKKILLER) که در ۲۹ آوریل عرضه شده، به ارزش بازار خیره‌کننده ۳۲۷ تریلیون دلاری دست یافته است.
با این حال، با بررسی این پروژه، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که این میم‌کوینیک کلاهبرداری ‌هانی‌پات (honeypot) است.
طبق گزارش‌ها، علی‌رغم وجود ۱ هزار و ۱۴۳ دارنده، حجم معاملات این کوین حدود ۴.۲۴ میلیون دلار ثبت شده است. از طرفی، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی برد‌آی(Birdeye) ، بیش از ۹۰ درصد از توکن‌های BONKKILLER توسط سازنده آن کنترل می‌شوند.
علاوه بر این، ویژگی freeze authority (توانایی فریز)، دارندگان را از فروش دارایی‌های خود باز می‌دارد و سرمایه‌گذاری‌های آنها را بی‌اثر و بی‌ارزش می‌کند.
به گفته کارشناسان، ارزش بازار ادعاشده‌ برای بانک ‌کیلریک ناهنجاری و یک هشدار جدی است. این رقم بیش از ۳۰۰ برابر ارزش بازار بیت کوین و بیش از ۳ برابر مجموع تولید ناخالص (GDP) جهانی محسوب می‌شود که به سبب وضعیت غیرقابل معامله بودن بیشتر توکن‌ها به وجود آمده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم هشدارهای واضح در مورد این توکن، سرمایه‌گذاران به خرید آن ادامه می‌دهند که به دلیل ترس از دست دادن فرصت‌های به ظاهر سودآور (FOMO) است.
توسعه‌دهنده این طرح تاکنون ۱.۶۲ میلیون دلار از وجوه قربانیان را به حساب‌های خود منتقل کرده است. در همین راستا، کارآگاه معروف حوزه بلاکچین با نام مستعار زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) گزارش داده که ده‌ها پروژه دیگر در بلاکچین سولانا، میم‌کوین‌های رها شده‌ای هستند که درمجموع، ۲۶.۷ میلیون ضرر برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته‌اند.