روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 5 مرداد ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 متخصصان ژنتیک و فعالان حوزه سلامت هشدار دادند که ممنوعیت غربالگری مادران باردار در سه سال گذشته، به افزایش تولد نوزادان معلول در ایران منجر شده است.

 جریمه‌های جدید برای متخلفان رانندگی ازجمله رانندگان پرخطر که از سرعت مجاز عبور می‌کنند، تا 5 برابر افزایش یافت.

 عباس عبدی، فعال سیاسی در توئیتی نوشت: این همه سیاست‌ها و فشارهای غیراخلاقی و نادرست برای فرزندآوری، و در عین حال آقای رئیسی دو فرزند داشت و رئیس دولت سایه با ۵۹ سال سن فقط یک فرزند دارد.

 کامالا هریس، در اولین کمپین انتخاباتی‌اش در میلواکی در ایالت ویسکانسین با اشاره به سابقه دادستانی خود گفت که با متجاوزانی که به زنان تجاوز می‌کردند، کلاهبردارانی که مشتریان خود را غارت می‌کردند و متقلبانی که قوانین را به نفع خودشان نقض می‌کردند، مقابله کرده است. وی سپس گفت: «پس مرا باور کنید وقتی می‌گویم من جنس ترامپ را می‌شناسم.»

 در جریان نشست علنی مجلس، داوود محمدی با ۱۴۷ رأی از مجموع ۲۶۶ نماینده حاضر در جلسه، به مدت ۴ سال دادستان دیوان محاسبات کشور شد.

 وزیر کشور آلمان گفت: مرکز اسلامی هامبورگ را که اسلام افراطی و ایدئولوژی تمامیت‌خواهی را ترغیب می‌کرد، تعطیل کردیم.

 پزشکیان گفت: در هر تصمیم سختی که خواستیم بگیریم نباید بگذاریم فقرا زیر دست و پای توسعه له‌ شوند. اگر با مردم باشیم امنیت کشور به‌خطر نمی‌افتد. مردم نظام و مملکت را می‌خواهند، این ما هستیم که مشکل پیدا کردیم و با آنها صادق نیستیم.

 وزیر میراث فرهنگی گفت: «برای اولین بار تابوی برگزاری کنسرت در مکان گردشگری را شکستیم که اولین آن در تخت جمشید بود. ۶هزار نفر به تخت جمشید رفتند بی‌آنکه مشکلی به‌وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی،‌ امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.»

 جانشین فرمانده کل انتظامی درباره گشت حجاب گفت: طرح نور تعطیل‌بردار نیست، قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای این طرح به وجود نمی آید. ‌ما اسیر امواج نخواهیم شد.

 مدیرعامل توانیر گفت: مصرف برق در کشور به طرز خیره‌کننده‌ای در حال افزایش است که می‌تواند به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی‌رویه و غیراصولی وسایل سرمایشی در کشور باشد.