روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 5 مرداد ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 اسماعیل کریمی از جنگلبانان شهرستان کامیاران کردستان که هنگام اطفای حریق در مراتع روستای کانی گشه کامیاران، دچار آسیب شده بود، بر اثر شدت سوختگی، درگذشت. 

 مراسم تشییع سعید راد با حضور جمعی از طرفداران فوتبالی و سینمایی برگزار شد. طبق وصیت‌، این بازیگر در کنار محمد علی فردین به خاک سپرده شد.

 با تذکر محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان درباره اعلام وصول نشدن طرح دوفوریتی‌اش درباره رفع فیلترینگ، جلسه مجلس برای دقایقی متشنج شد.

 محسن هاشمی گفت: با حمید رسایی تسویه حساب دارم، هرچه از دهانش درمی‌آید می‌گوید. او بود که استخر فرح را مطرح کرد.

 رئیس قوه قضائيه با انتقاد از حکم سنگین یک قاضی گفت: «من هم توان پرداخت ماهی یک سکه برای مهریه را ندارم.»

 نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران به شدیدترین شکل ممکن حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل به بندر حدیده در یمن را که غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده است، محکوم می‌کند.

 مدیرعامل انجمن فعالان حجاب با اشاره به اینکه نمی‌توان منکر تاثیرگذاری تبلیغات بلاگر‌های حجاب در زمینه فروش محصولات شد، تصریح کرد: این روز‌ها فضای مجازی تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد، اما پیشنهاد ما هم این بود که این افراد در چارچوب قانون فعالیت کنند. هر بلاگری نباید تبلیغ چادر کند.

 در پی تشدید تنش‌ها بین ۲ کره، کره‌شمالی بار دیگر بالن‌های حامل زباله را به سوی کره‌جنوبی روانه کرد که برخی از این‌ بالن‌ها در کاخ ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی فرود آمد.

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ۶ مرداد پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین برای سه مرز شمالی و از ۱۰ مرداد نیز پیش فروش بلیت تمام مرزها آغاز می‌شود.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس آخرین اطلاعاتی که از دریاچه ارومیه و از شهروندان گرفتم با اینکه در تابستان و در روزهای گرم سال هستیم، شرایط دریاچه خوب است و قایقرانی در دریاچه انجام می‌شود. 

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از طرف ۵۰ درصد بانوان از آقای مخبر تشکر می‌کنم؛ هر جا کار بانوان گیر می‌کرد تنها مدافع آنها شما بودید.