مشاوران املاک فاقد پروانه، راهبران ساخت‌‌‌‌وساز غیرمجاز

مشاوران املاک فاقد پروانه، راهبران ساخت‌‌‌‌وساز غیرمجاز

فرماندار ملارد با بیان اینکه براساس گزارش‌‌‌های رسیده عمده ساخت‌‌وساز غیرمجاز با هدایت مشاوران املاک فاقد پروانه انجام می‌‌شود، گفت: با مشاوران املاکی که بدون اخذ مجوز فعالیت دارند، باید در سریعترین زمان ممکن برخورد شود.
جابر کریمی اظهار داشت: طرح‌های بازدارنده و اثربخش در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز توسط دستگاه‌‌ها ارائه شود.
رئیس ستاد مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان ملارد افزود: فعالیت و اقدام‌‌‌های خوبی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان انجام شده، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.
وی با بیان اینکه قانون باید معیار و ملاک مسئولان شهرستان در مقابله با ساخت و سازها باشد؛ خاطرنشان کرد: قطعا قانون حفاظت از زمین‌های کشاورزی نیاز به اصلاح دارد، تا زمان اصلاح قانون همه باید براساس قوانین موجود عمل کرده و در انجام وظیفه کوتاهی نکنیم.
این مسئول بر اطلاع‌‌‌رسانی و آگاه‌‌‌‌سازی مردم در حوزه ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: باید اطلاع‌‌‌‌رسانی مناسب و آگاهی دهی لازم برای آحاد مردم از راه‌های مختلف برای اطلاع از مفاد قانونی خرید و فروش و ساخت در زمین‌‌های کشاورزی، ملی و خارج از محدوده اعمال شود.
کریمی مصوبات ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را برای همه دستگاه‌‌ها لازم‌‌‌الاجرا خواند و یادآور شد: مصوباتی که تاکنون اجرا نشده، تا حصول نتیجه پیگیری و به دبیرخانه ستاد گزارش شود. 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد نیز از شناسایی هزار و ۲۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی ۶ ماه نخست امسال در شهرستان ملارد خبر داد.
حمید احمدی اظهار داشت: از هزار و ۲۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده طی ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۹۰۸ مورد آن در زمین‌‌های کشاورزی تخریب شده است.  این شهرستان از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، هم‌جوار و دارای دو بخش مرکزی و صفادشت، دو شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام‌‌‌های دهستان ملارد شمالی، دهستان ملارد جنوبی، دهستان بی‌بی سکینه و اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.