روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 4 آبان ماه ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

  سخنگوی صنعت آب گفته: حجم آب معدنی که از کشور خارج می‌شود، در قیاس با آب شرب بسیار محدود است. به‌ طوری که نمی‌توان نام صادرات آب را روی آن گذاشت و مشکلی در برنامه‌ها و سیاست‌های کشور ایجاد نمی‌کند و مانعی ندارد.

  دادستان قشم برای یک کشتی تفریحی که به‌ دلیل رعایت ‌نکردن شئونات مذهبی توقیف شده بود، حکم داد تا برای خانواده‌های بهزیستی، کمیته امداد و خانواده‌های زندانیان، تور تفریحی برگزار کند.

  روزنامه عبری‌زبان اسرائیل الیوم نوشت: صراحتا باید اذعان کنیم که این حماس است اکنون زمام امور را به دست دارد و اوضاع را پیش می‌برد، تمامی اقدامات این جنبش برنامه‌ریزی شده و هدفمند است، از فشار بر اسرائیلی‌ها در قضیه اسرا گرفته تا حملات موشکی هدفمند و ناامن نگه داشتن شهرهای اسرائیلی.

  رئیس سازمان انرژی اتمی گفته: کار ساخت نیروگاه کارون آغاز شده و قراردادهای ساخت داخلی تجهیزات‌ منعقد شده است. این نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی هسته‌ای است که باید برای فعالیت‌های پیش نیاز آن، آب و برق آن جا را تامین می‌کردیم و ساخت یک نیروگاه ۲۴ مگاواتی سی اچ پی و آب شیرین کن را انجام می‌دادیم که در دست اجرا قرار دارد.

  روزنامه صهیونیستی از اجماع اعضای حزب «لیکود» برای کنار گذاشتن «بنیامین نتانیاهو» از نخست‌وزیری بعد از جنگ با غزه خبر داد و نوشت: با تصمیمات بدی که او گرفت، حتی هم‌حزبی‌هایش هم نمی‌توانند از عملکردش دفاع کنند.

  وزیر فرهنگ در واکنش به ممنوع‌الکاری تعدادی از بازیگران گفته: ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، امکان‌پذیر نیست.

  وزیر کشور گفته: مهاجرین غیرقانونی باید کشور را ترک کنند. باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با افرادی که بازگردانده می‌شوند و دوباره برمی‌گردند، برخورد شود.

  اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا سیاست‌های خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تداوم این سیاست‌ها می‌تواند تاثیر معکوسی بر نگرش جهانی در مورد تل‌آویو داشته باشد.

  رئیس سازمان استخدامی کشور گفته: ۴۰ درصد پست‌ها در دستگاه‌های اجرایی فاقد فردی است که در آن پست قرار بگیرد.