روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 4 آبان ماه ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 آزاد ارمکی، جامعه‌شناس گفته: آقایان کسانی را در دانشگاه می‌خواهند که فقط به‌به و چه‌چه کرده و به مداحی بپردازند! باید منتظر دانشگاهی باشیم که به جای اساتید برجسته، عده‌ای کارمند و کارگزار نظام در آن فعالیت کنند. سیل مهاجرت در جامعه ایران، نشانگر ناآرامی و فروریختگی آن است. با ادامه روند کنونی، نظام تخصصی در ایران دچار انحطاط و ورشکستگی بنیادین خواهد شد.

  رئیس مدیریت بحران خشکسالی گفته: از هفته دوم آبان بارش باران افزایش می‌یابد. متوسط دمای هوا در پاییز بالاتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود. در مهر ماه به ‌طور متوسط ۱.۴ میلیمتر بارش بیش از حد نرمال بود.

  دبیرکل ناتو گفته: سوئد به تعهدات خود در قبال ترکیه عمل کرده و اکنون آماده پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی است. من مشتاقانه منتظر استقبال از سوئد به عنوان یکی از اعضای ناتو در آینده بسیار نزدیک هستم.

  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادعایی جدید گفته: دستورات برای انجام اقدامات تروریستی از ایران آمده است. ایران قبل از حمله هفتم اکتبر (روز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) کمک کرده و این کمک ادامه دارد.

  ممنوع‌الکاری بیش از ده بازیگر زن مطرح سینمای ایران به طور رسمی اعلام شد. باران کوثری، ویشکا آسایش، ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، پانته‌آ بهرام، هنگامه قاضیانی، پگاه آهنگرانی، مریم بوبانی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، شقایق دهقان و افسانه بایگان در این فهرست هستند.

  معاون وزیر نفت گفته: بنزین سوپر در کشور هم‌اکنون هم تولید و عرضه می‌شود. با توجه به اینکه عمده بنزین سوپر توزیعی، مربوط به تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند است، با اتمام تعمیرات واحدهای این پالایشگاه، شاهد افزایش عرضه بنزین سوپر خواهیم بود.

  مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(ص) گفته: سال آینده سه آرامستان جدید در سه قسمت تهران احداث خواهد شد.

  جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس گفته: خودروی ۱۵ هزار دلاری که الان وارد کشور شده، دیگر نهایت قیمتش به دلار ۵۰ هزار تومانی، در حدود ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود. چطور خودرو ۷۵۰ میلیون تومانی که با سود واردکننده هم در نظر بگیریم ۸۰۰ میلیون تومان، شورای رقابت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده. شورای رقابت این اعداد را از کجا آورده است!؟ این‌که ما بگوییم می‌خواهیم خودرو اقتصادی بیاوریم و بعد خودرویی بیاوریم که بالای ۱.۵ تا ۲ میلیارد باشد، درست نیست.