کاهش تولید مس شیلی

کاهش تولید مس شیلی

تولید مس شیلی در آگوست ۲۰۲۳ با کاهش بیش از ۳ درصدی مواجه شد و به ۰.۴۲ میلیون تن در مقایسه با ۰.۴۳ میلیون تن در جولای ۲۰۲۳ رسید.
به گزارش معدن نیوز، بر اساس میزان تولید سالانه، تولید از 0.430 میلیون تن در آگوست 2022 کاهش جزئی 2 درصدی را ثبت کرد. این وضعیت با تأخیر در پروژه، محدودیت های آب و نگرانی در مورد کاهش کیفیت سنگ معدن تشدید شده است.
در دوره ژانویه اوت 2023، تولید مس در شیلی با کاهش 4.2 درصدی مواجه شد که درمجموع به 3.38 میلیون تن در مقایسه با 3.53 میلیون تن در دوره مشابه سال قبل (CPLY) رسید.
مسائل عملیاتی و کاهش عرضه آب در این مدت به کاهش کمک کرده است.
بر اساس یافته‌‌‌‌های اولیه گروه بین‌‌‌‌المللی مطالعات مس (ICSG)، تراز جهانی مس تصفیه شده برای دوره ژانویه تا آگوست 2023 مازاد تخمینی حدود 99 هزار تن را نشان می‌‌‌‌دهد. این مازاد ناشی از افزایش تقریباً 5 درصدی تولید مس تصفیه شده که از رشد 2.5 درصدی استفاده از مس تصفیه شده پیشی گرفته است.
بر اساس این گزارش، تولید جهانی معدن طی هشت ماهه ابتدایی سال 2023 به دلیل عملیات و توسعه جدید، بهبود یافته است. با این حال، چالش‌‌‌‌های عملیاتی در شیلی، چین، اندونزی، پاناما و ایالات متحده، عمدتاً در نیمه اول سال، رشد جهانی را با مشکل مواجه کردند.