افزایش تولید سنگ‌‌‌‌آهن چین

افزایش تولید سنگ‌‌‌‌آهن چین

بر اساس آخرین آماری که توسط اداره ملی آمار این کشور (NBS) گردآوری شده است، تولید سنگ آهن در چین (ROM) در ماه سپتامبر به ۷۴۲.۸ میلیون تن رسید که ۶.۱ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است. افزایش سالانه از ۷ درصد ثبت شده در ژانویه اوت به دلیل کاهش تولیدماه گذشته کاهش یافت.
به گزارش معدن نیوز، مای استیل بر اساس داده‌های خود محاسبه کرد که تنها در ماه سپتامبر، چین 84.4 میلیون تن سنگ آهن ROM  تولید کرد که 2.3 درصد نسبت به آگوست کاهش یافت و به چهار ماه افزایش متوالی پایان داد.
تولید ماه گذشته نیز با کاهش 0.9 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.
مای استیل خاطرنشان کرد که اکثر شرکت‌های استخراج سنگ آهن داخلی در بیشتر ماه سپتامبر تا زمانی که برخی از فعالیت‌های خود چند روز قبل از جشنواره میانه پاییز و تعطیلات روز ملی چین که از 29 سپتامبر آغاز شد، به حالت تعلیق درآمدند، در تولید خود باقی ماندند.
در آن زمان، اکثر فولادسازان خرید سنگ آهن را متوقف کرده بودند، زیرا مقادیر کافی برای حفظ تولید عادی در طول تعطیلات هشت روزه که اکثر معامله‌‌‌‌گران سنگ معدن کسب‌‌‌‌وکار خود را تعطیل می‌‌‌‌کردند، تهیه کرده بودند و همانطور که گزارش شده، تکمیل مجدد موجودی بیشتر برای کارخانه‌‌‌‌ها دشوار می‌‌‌‌شود.