رکود بر کسب و کارهای ساختمانی حاکم است

رئیس انجمن لعاب و رنگدانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرامیکی ایران:

رکود بر کسب و کارهای ساختمانی حاکم است

رئیس انجمن لعاب و رنگدانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرامیکی ایران اعلام کرد: در حال حاضر فضای اغلب کسب و کارهای مربوط به صنعت ساختمان، دچار رکود است.
علی اکبر کلانتر، رئیس انجمن لعاب و رنگدانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرامیکی ایران با اشاره به اینکه کاشی و سرامیک یکی از عناصر مهم در صنعت ساختمان محسوب می‌شود، به چابک آنلاین گفت: محصولات تولیدشده توسط شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های لعاب و رنگدانه مربوط به بخش حوزه کاشی و سرامیک است، بنابراین در صورت رکود در صنعت ساختمان، کسب و کار تولیدات لعاب نیز دچار رکود خواهد شد.
به گفته وی، بخش ساختمان در چهار سال گذشته با چالش‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مواجه بوده است، بنابراین این حوزه به سرعت نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند رونق و رشد داشته باشد.
رئیس خانه صمت استان یزد، با اشاره به اینکه اغلب شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تولیدکننده تولیدات ساختمانی، با مشکل نقدینگی مواجه هستند، افزود: امروزه تولیدکنندگان محصولات ساختمانی به دلیل شرایط اقتصادی، تلاش بیشتری برای ادامه فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، چرا که با توجه به رکود بازار و افت تسهیلات بانکی، این شرایط باعث عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماندگی تکنولوژی و پیشرفت محصولات ساختمانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
کلانتر اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی در حال حاضر اغلب فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، صرف تعمیرات و بازسازی ساختمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. 
رئیس انجمن لعاب و رنگدانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرامیکی ایران، با بیان اینکه محصولات ساختمانی در کشور با توجه به قیمت و کیفیت به چند دسته تقسیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، خاطرنشان کرد: محصولات ساختمانی در ایران نسبت به سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده و از استانداردهای جهانی پیروی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
به اعتقاد وی، ورود و همکاری شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دانش بنیان به تولیدات ملی، کمک شایانی به پیشرفت و فناوری محصولات خواهد کرد.
کلانتر تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰  تا ۸۰ شرکت در این حوزه فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که از این تعداد ۵۰ تا ۵۵ شرکت، جزو لیست اعضای انجمن لعاب و رنگدانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرامیک ایران، قرار دارند.