ایران جزو ده کشور برتر در تولید محصولات ساختمانی

عضو اتحادیه تولیدکنندگان لوازم بهداشتی ساختمان تهران:

ایران جزو ده کشور برتر در تولید محصولات ساختمانی

عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان تهران اعلام کرد: صنعت ساختمان در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر، با توجه به افزایش قیمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، نه تنها رشدی نداشته بلکه افت تولید و فروش داشته است، هرچند که پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود در آینده تولید و تقاضا در بخش ساختمان افزایش پیدا کند.
علی آقایی دوست بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حال حاضر در صنعت ساختمان، بیشتر فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در این صنعت صرف تعمیرات و بازسازی اورژانسی ساختمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
وی با اشاره به اینکه رونمایی ازمحصولات جدید ساختمانی در سراسر دنیا، هر دو یا سه سال اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد، بیان کرد: پیشرفت و تنوع برخی از محصولات ساختمانی در ایران نه تنها نسبت به جهان عقب نمانده، بلکه کیفیت و تکنولوژی برخی از محصولات ساختمانی تولید داخل با تولید خارجی برابر و در حال رقابت است، بنابراین ایران با توجه به کیفیت تولید محصولات ساختمانی جز ده کشور برتر محسوب می شود.
آقایی دوست، اظهار کرد: ارتباط با شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دانش بنیان از نظر فنی و نیروی کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کیفیت و تکنولوژی محصولات ساختمانی را افزایش دهد، اما باید توجه داشت که تنها تخصص، دانش، ارائه فن و فرمول ساخت، کافی نیست، چرا که در برخی مواقع به دلیل عدم واردات دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و قیمت بالای تعرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، ارائه و ساخت محصولات ساختمانی با قیمت کمتر ممکن نیست.
به گفته وی، کیفیت تولید بیشتر محصولات ساختمانی نه تنها با خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نظام مهندسی ایران هماهنگ است، بلکه این استانداردها مطابق با الگوهای جهانی است.
عضوعلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌البدل هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان تهران به چابک آنلاین گفت: هر صنف فعال در صنعت ساختمان به صورت جزیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای مشغول فعالیت است وهمین عامل باعث عدم هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزایی فعالان زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف صنعت ساختمان شده است.