روند پیشرفت نهضت ملی مسکن همدان

روند پیشرفت نهضت ملی مسکن همدان

فرماندار اسدآباد درباره روند طرح نهضت ملی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: اسدآباد بعد از همدان و ملایر سومین شهر استان در تعداد ثبت‌نامی‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن بوده است.
حسین‌علی شرکائی تعداد کل ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن در شهرستان اسدآباد را ۹۵۰۳ نفر برشمرد که ۹۴۱۳ نفر مربوط به شهر اسدآباد بوده و ۴۵۶۶ نفر از آنها تأیید نهایی شده‌اند و خاطرنشان کرد: در شهر آجین نیز از ۴۰ ثبت‌نام‌کننده برای طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ نفر و در شهر پالیز از ۵۰ نفر ثبت‌نام‌کننده ۱۵ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

  تأیید نهایی بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی
وی تصریح کرد: در حال حاضر درمجموع بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در شهرستان اسدآباد برای طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند و واجد شرایط هستند که البته به طور قطع این آمار ممکن است به علت مجرد بودن فرد و یا پرداخت نشدن سهم آورده فرد متقاضی ریزش داشته باشد و تعدادی از افراد حذف شوند.
فرماندار شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴.۵ هکتار زمین در جنب بیمارستان قائم(عج) برای احداث مسکن برای ۹۶۰ نفر از متقاضیان تأمین نهایی شده است که در هفته دولت کلنگ‌زنی آن انجام گرفت.
وی اضافه کرد: تأمین مابقی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نیز با جدیت در دست پیگیری و توافقات لازم است و بناست با ایجاد یک شهرک جداگانه در نزدیکی شهر و الحاق آن به شهر اسدآباد نسبت به خانه‌داران شدن مابقی متقاضیان اقدام شود.
شرکائی گفت: براساس چشم‌انداز ما با خانه‌دار شدن افراد واجد شرایط تأیید شده برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اسدآباد و با احداث این حجم مسکن در شهرستان تا ۱۰ سال آینده این میزان ساخت مسکن پاسخگوی شهرستان خواهد بود.
فرماندار شهرستان اسدآباد یادآور شد: در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرستان اسدآباد ۵۹ واحد ساخت و احداث آن به پایان رسیده و در حال افتتاح است.
وی در ادامه با بیان اینکه با پیگیری‌های لازم پس از ۱۲ سال مشکل مسکن فرهنگیان شهرستان اسدآباد شامل ۶۳۰ فرهنگی مرتفع شد، خاطرنشان کرد: ۱۴ هکتار زمین نیز دولت برای تعاونی فرهنگیان شهرستان بالاتر از شهرک‌ سیداحمد در قالب نهضت ملی مسکن تأمین کرده است که بالاخره پس از سال‌ها انتظار این ۶۳۰ فرهنگی صاحبخانه خواهند شد.

  تامین زمین برای هزار واحد مسکن ملی
معاون امور عمرانی فرمانداری اسدآباد هم با اشاره به تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان واجد شرایط تأیید شده شهرستان مطرح کرد: در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن با تأمین زمین مناسب در جنب بیمارستان قائم(عج) در هفته دولت امسال ۱۹.۵ هکتار زمین برای احداث هزار واحد مسکن برای افراد واجد شرایط و تأیید شده شهر اسدآباد کلنگ‌زنی شد.
علیرضا قیصری‌بهمند با اشاره به اینکه از این میزان زمین تأمین شده، پنج هکتار آن به خاطر کلاس خاک حذف شده و این میزان زمین به ۱۴.۵ هکتار کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: البته قول مساعد داده شده که در طرح بازنگری جامع شهر الحاق این پنج هکتار زمین حذف شده مورد نظر نیز حتماً انجام بگیرد و مجدد این زمین تأمین شده ۱۹.۵  هکتار می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، برای تأمین مابقی زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دو یا سه سایت مجزای دیگر نیز برای طرح نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد پیشنهاد شده که هنوز به  قطعیت نرسیده‌ است.
قیصری‌بهمند ۳۰ هکتار زمین در بادخوره، ۱۸ هکتار زمین در شمس‌آباد و ۳۳ هکتار زمین در اشترجین را زمین‌های پیشنهاد شده برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان برشمرد و گفت: زمین شمس‌آباد را هنوز به توافق قطعی نرسیده‌ایم و زمین اشترجین نیز جزو اراضی منابع طبیعی بوده و منع قانونی ندارد اما به علت داشتن شیب دارای مشکل زیرساختی بوده که نیاز به تسطیح خواهد داشت و به طور قطع این امر زمانبر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در رابطه با زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرهای پالیز و آجین شهرستان اسدآباد مشکلی وجود ندارد، افزود: زمین نهضت ملی مسکن شهر آجین در ۱۶ بهمن سال گذشته شامل ۳۰ قطعه برای احداث مسکن ۱۲ متقاضی این شهر با حضور استاندار همدان کلنگ‌زنی و بانک عامل آن برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده است.
معاون امور عمرانی فرمانداری اسدآباد خاطرنشان کرد: برای شهر پالیز نیز به منظور احداث مسکن برای ۱۵ نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن زمین لازم در مرحله تهاتر است.