هزینه تامین خدمات در واحدهای ویلایی نهضت ملی بیشتر است

هزینه تامین خدمات در واحدهای ویلایی نهضت ملی بیشتر است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان با بیان گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: ۲۱ هزار و  ۸۹۲واحد قرار واگذاری زمین در سطح استان با واجدین شرایط این طرح منعقد شده که بخشی از این تعداد مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که تعداد ۹ هزار و ۴۱۵ نفر در مرحله اجرای فونداسیون و حدود ۹۰۰ نفر در مرحله اتمام نازک‌‌‌کاری قرار دارند.
میرمحمدمودی درخصوص پرداخت تسهیلات مسکن نیز افزود: تاکنون ۷ هزار و۸۴۰ واحد در بانک‌‌‌های سطح استان منجر به عقد قرارداد شده که در حوزه پرداخت تسهیلات نیازمند همکاری بیشتر بانک‌‌‌ها هستیم.
مودی تصریح کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون  ۴هزار هکتار از  اراضی برای سایت‌‌‌های این طرح الحاق شده که نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت زیرساخت‌‌‌های این طرح (آب، برق و گاز) است. با توجه به اینکه در کلیه شهرهای استان به جز شهر بیرجند واگذاری به صورت ویلایی است، هزینه این خدمات بیشتر است.
وی ادامه داد: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جوانی در استان خراسان جنوبی تاکنون  ۱۰ هزار و ۱۲۵ نفر ثبت نام کرده اند که تعداد ۴ هزار و ۱۸۵ نفر واجد شرایط و تکمیل پرونده کرده‌‌‌اند و حدود ۲ هزار قطعه زمین تاکنون واگذارو ۵ هزار و ۲۷۲ قطعه در سطح استان برای این طرح پیش‌‌‌بینی و در نظر گرفته شده است.