واگذاری زمین به نهضت ملی ازندریان نهایی شد

واگذاری زمین به نهضت ملی ازندریان نهایی شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم با دستورات و حمایت‌های استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، در شهر ازندریان سرعت گرفته و هم‌اکنون در مراحل نهایی واگذاری زمین به متقاضیان است.
محمدمهدی عبدالملکی اظهار کرد: در شهر ازندریان ۸۷ نفر از متقاضیان در مرحله اول تایید شدند که در فراخوان اول ۴۲ نفر نسبت به تکمیل آورده اولیه خود اقدام کردند.
وی با بیان اینکه مابقی متقاضیان نیز با توجه به جلسه توجیهی برگزار شده تا ۱۰ روز آینده فرصت تکمیل وجه دارند، افزود: زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شهر ازندریان با استفاده از زمین دولتی موجود در این شهر به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که در بافت شهری و در موقعیت مناسبی واقع شده است.
مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: در زمینی که دولت مشخص می‌کند، تعداد قطعات بر اساس متراژ تحویلی و طرح تفکیکی تایید شده در کمیسیون ماده ۵، به تعداد متقاضیانی که نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده‌اند، در قالب انفرادی یا گروه‌های ساخت مشخص می‌شود.
عبدالملکی با بیان اینکه پس از تعریف زمین در سامانه، متقاضیان برای افتتاح حساب و واریز وجه به بانک عامل معرفی می‌شوند، به ایرنا گفت: متقاضیان از تاریخ افتتاح حساب یک ماه فرصت دارند نسبت به واریز وجه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کنند و در صورت عدم واریز وجه در این فرصت، انصراف آنها در سامانه ثبت می‌شود.
وی یادآور شد: پس از مشخص شدن تعداد متقاضیان موثر، از آنها دعوت می‌شود در جلسه‌ای در شهر مورد نظر گروه بندی‌ها انجام و پس از گروه‌بندی، ساماندهی متقاضیان و عقد قرارداد اجاره عرصه، متقاضیان برای اخذ پروانه و تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی می‌شوند.
مدیر بنیاد مسکن ملایر با اشاره به اینکه قرعه‌کشی در حضور مقام قضایی و نماینده فرمانداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام خواهد شد، افزود: بعد از تحویل زمین اقدام به اخذ پروانه با تخفیف ۵۰ درصد انجام می‌شود و مهلت تهیه پروانه سه ماه است.
عبدالملکی گفت: تاییدیه نقشه‌های نظام مهندسی و هزینه‌های ناظر و طراح با ۵۰ درصد تخفیف اعمال و تراکم بر اساس طرح تفصیلی و معماری هر شهر انجام می‌شود و چگونگی طراحی از نظر معماری در اختیار خود مالک است.
به گفته وی؛ هر کدام از متقاضیان می‌توانند ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با سودی که بر اساس ضوابط و مقررات بانک‌های عامل لحاظ می‌شود، دریافت کنند و از زمان اجرای فونداسیون با توجه به پیشرفت فیزیکی و مطابق دستورالعمل ابلاغی برای آزادسازی، شروع به آزادسازی می‌شود.
مدیر بنیاد مسکن ملایر اقساط را به صورت پلکانی در هر پنج سال دانست و بیان کرد: اخذ تسهیلات مسکن به صورت اوراق نیست و ضامن هم نمی‌خواهد.