صدور پروانه در نهضت ملی مسکن تسهیل شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

صدور پروانه در نهضت ملی مسکن تسهیل شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تامین انشعابات داخل سایت را خودمان انجام دادیم، ولی باید در سریعترین زمان ممکن زیرساخت‌ها تامین شود.
اصغر اسماعیلی در هفتمین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان گفت: هر هفته جلسه با هدف تسریع در تحویل دو هزار واحد مسکونی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان و محل سایت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق شهر زنجان برگزار می‌شود. 
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها در واحدهای مسکونی قابل تحویل از تاکیدات استاندار بوده و در اولویت است، اظهار کرد: در بازه زمانی کوتاهی که تا سفر رئیس جمهور داریم، باید تمام زیرساخت‌ها در پروژه‌ها آماده و تامین شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه در تامین بخش انشعابات پروژه های نهضت ملی مسکن مشکل داریم، افزود: تامین انشعابات داخل سایت را خودمان انجام دادیم، ولی باید این مهم در سریع ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. 
اسماعیلی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن درغرب و شرق شهر زنجان را بیش از ۶۰ درصد اعلام کرد و بیان داشت: برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان بیش از ۶۹ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها تا پایان سال قابل واگذاری است.

 لزوم تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی 
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان در ادامه گفت: پروانه ساختمانی هفت هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اخذ شده و تلاش می‌شود تا پایان سال پروانه ساختمانی تمام واحدهای مسکونی در حال ساخت اخذ شود.
اسماعیلی بر لزوم تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری زنجان نسبت به صدور پروانه‌های ساختمانی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویژه همکاری کند. تسهیل صدور پروانه ساختمانی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن باید مدنظر شهرداری زنجان قرار بگیرد و در این خصوص مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را مد نظر قرار دهند. 

 ساخت بیش از ۱۹ هزار واحد مسکن ملی  
مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پروانه ساختمانی برای هفت هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اخذ شده است، گفت: تا پایان سال تمام واحدهای مسکونی در حال ساخت پروانه ساختمانی اخذ خواهند کرد. 
اسماعیلی تاکید کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در حال ساخت است که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد آن در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرهای استان قرار دارد.