تایید نهایی بیش از هزار و ۳۰۰ متقاضی مسکن ملی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان:

تایید نهایی بیش از هزار و ۳۰۰ متقاضی مسکن ملی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان از تایید نهایی بیش از یک هزار و ۳۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان خبر داد.
سیدامیرحسین زرگری درخصوص اقدامات به عمل آمده در حوزه مسکن اظهار کرد: مطابق با آخرین آمار، تعداد متقاضیانی که برای طرح‌های حمایتی مسکن (نهضت ملی مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال) ثبت‌نام کردند، درمجموع بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر است.  
وی افزود: از این تعداد بیش از دو هزار نفر برای شهر اردستان، افزون بر ۹۰۰ نفر مهاباد و ۸۷۲ نفر شهر زواره ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های لازم در مجموع افزون بر ۱ هزار و ۳۰۰ نفر تایید نهایی شدند.  
زرگری با اشاره به تخصیص پروژه بیش از ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط گفت: در حال حاضر پروژه ۲۴ واحدی و ۴۸ واحدی شهر اردستان به ترتیب دارای ۶۴ درصد و ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش بینی می شود عملیات اجرایی این پروژه‌ها به ترتیب در خرداد و شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد.  
وی بیان کرد: در شهر زواره زمینی به مساحت ۵ هزار و ۲۱۵.۴ مترمربع به تعداد ۲۶ قطعه و زمینی دیگر به مساحت دو هزار و ۵۱۹.۷۷ مترمربع به تعداد ۱۴ قطعه در قالب دو واحدی درمجموع ۴۰ قطعه برای ساخت ۸۰ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان شد.  
زرگری افزود: در حال حاضر ۶ قطعه زمین به متقاضیان تخصیص یافته که پنج قطعه آن به صورت گروه ساخت در حال اجرا و تکمیل است. 
وی عنوان کرد: در شهر مهاباد نیز زمینی به مساحت ۲.۹ هکتار به تعداد ۱۱۰ قطعه و زمینی دیگر به مساحت ۳ هزار و ۶۵۶.۷۱ مترمربع به تعداد ۲۰ قطعه درمجموع ۱۳۰ قطعه به بنیاد مسکن شهرستان اردستان تحویل داده شد. در حال حاضر سه قطعه دو واحدی به متقاضیان حائز شرایط تخصیص یافته که در حال ساخت ساخت و تکمیل به صورت گروه ساخت است.  

 ۴۹ هکتار زمین نهضت ملی به محدوده اردستان و مهاباد الحاق شد
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان همچنین گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۴۹ هکتار زمین به محدوده شهری اردستان و مهاباد الحاق شده است.
زرگری درخصوص تامین اراضی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان اردستان ۴۹ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شد که از این میزان ۳۹ هکتار زمین به محدوده شهری اردستان و ۱۰ هکتار به محدوده شهری مهاباد الحاق شده است.  
وی افزود: پیگیری‌های لازم برای آماده‌سازی این اراضی به عمل آمده که در این راستا تفاهم‌نامه تهیه طرح و آماده‌سازی اراضی به شهرداری‌های اردستان و مهاباد ابلاغ شده است، همچنین الحاق ۱۷.۵ هکتار به محدوده شهری زواره در مرحله کارگروه استعلام آب منطقه‌ای قرار دارد.  
زرگری بیان کرد: تعداد متقاضیانی که برای طرح‌های حمایتی مسکن (نهضت ملی مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال) ثبت‌نام کردند، بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر است که پس از بررسی‌های لازم در مجموع افزون بر ۱ هزار و ۳۰۰ نفر تایید نهایی شدند.  
وی با اشاره به تخصیص پروژه بیش از ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط گفت: در حال حاضر پروژه ۲۴ واحدی و ۴۸ واحدی شهر اردستان به ترتیب دارای ۶۴ درصد و ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است همچنین در شهر مهاباد ۶ واحد مسکونی و در شهر زواره ۱۰ واحد مسکونی به صورت گروه ساخت (دو واحدی) در دست اجرا است که در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.  
گفتنی است؛ شهرستان اردستان با مساحت ۱۱ هزار و ۵۹۱ کیلومترمربع در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق استان اصفهان قرار دارد. این شهرستان دارای ۳ شهر اردستان، زواره و مهاباد است و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۵ نفر دارد.