روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 21 خرداد ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

   اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده اعلام شد. علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند.

   قائم مقام شورای نگهبان گفت: از تمام ۸۰ نفری که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند و خودشان را در معرض ارزیابی قرار دادند، تشکر می‌کنیم. عدم احراز صلاحیت به معنای نقص افراد نیست.

   علی لاریجانی (رئیس سابق مجلس)، اسحاق جهانگیری (معاون اول روحانی) و محمود احمدی‌نژاد (رئیس جمهور سابق) از جمله داوطلبانی بودند که ردصلاحیت شدند. شورای نگهبان در انتخابات ۱۴۰۰ نیز صلاحیت آنها را تایید نکرده بود.

   رئیس دانشگاه کویت در دیدار با سفیر ایران در این کشور آمادگی دانشگاه کویت را جهت انجام تمهیدات لازم گشایش کرسی زبان فارسی در دانشکده ادبیات دانشگاه کویت اعلام کرد.

   مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: قلبمان از تلفات‌ در غزه می‌شکند، اما هیچ نتیجه‌گیری نهایی وجود ندارد که اسرائیل در غزه مرتکب جنایت شده است.

   معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یک جوان برای ازدواج حداقل باید ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

   محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرای نام‌آشنا به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد.

   عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اولین پیوند استخوان بازوی یک جسد برای یک بیمار با شکستگی استخوان بازو در مازندران در بابل با موفقیت انجام شد.

   با اعلام رسمی هلدینگ خلیج فارس، نام باشگاه استقلال تغییر نمی‌کند.

   یاشار سلطانی بازداشت شد. وی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (۱۱ فقره)، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

   رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ری گفت: ۳ انبار فرآوری پوست گوسفند و ۲ واحد بازیافت‌ پسماند غیرمجاز در روستای فیروزآباد به‌علت رعايت‌نكردن معيارهای زيست محيطی پلمب شدند.

   بهمن هدایتی، فعال رسانه‌ای در پیامی نوشت: جوادی آملی و مکارم شیرازی و نوری همدانی درخواست تایید صلاحیت لاریجانی را کرده‌اند.