روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 21 خرداد ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

   بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای فرزند اول ۴۰ میلیون، فرزند دوم ۸۰ میلیون، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون و فرزند پنجم و بیشتر ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

   در پی وقوع نزاع و درگیری بین پنج نفر در شهرستان بوکان که به علت اختلاف قبلی صورت گرفت؛ سه نفر بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شدند که پس از انتقال به مرکز درمانی به علت شدت جراحات وارده هر سه نفر فوت شدند.

   رئیس اورژانس آذربایجان غربی خبر از تصادف شاخ به شاخ ۲ خودروسواری در ارومیه و فوت چهار نفر خبر داد.

   امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه انحلال پارلمان این کشور را اعلام کرد و خواستار برگزاری انتخابات سراسری در روز ۳۰ جولای (۹ مرداد) شد.

   مدیرعامل خبرگزاری میزان خبر داد: به واسطه انتشار اخبار کذب در مورد انتخابات از سوی حاشیه نیوز و بامدادنو، دادستانی تهران علیه آن‌ها اعلام جرم کرد.

   اخیرا رکورد گرما در هند و پاکستان شکسته شده و از ۵۰ درجه هم بالاتر رفته است. در ایالت «اوتار پرادش»، ۳۳ نفر از کارکنانِ برگزاری انتخابات در یک روز بر اثر گرما جان خود را از دست دادند.

   سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: ایران هر ادعایی درخصوص جزایر ۳ گانه را دخالت در قلمرو سرزمینی خود می‌داند.

   جراح پلاستیک قلابی با ۱۳ سال سابقه کار که با مدرک دیپلم، جراحی پلاستیک انجام می‌داد، دستگیر شد. این فرد برای فرار از دستگیری، خود را به مُردن زده بود.

   به مناسبت عید سعید قربان،‌ پیش‌فروش محصولات گروه خودرو سازی سایپا از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

   در پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی در مجارستان، تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال برنز و کسب ۱۷۳ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

   شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور دستور داد: انتخابات تماما به صورت دستی برگزار شود.

   طبق جدول پخش صداوسیما، زمان مناظره‌ها به این ترتیب مشخص شده است: دوشنبه ۲۸ خرداد، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر، سه‌شنبه ۵ تیر‌. ساعت مناظره‌ها از ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ خواهد بود.