روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 11 مرداد ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع‌وجور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 رئیس اورژانس کشور: هم‌اکنون ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد که باید از رده خارج شوند. به زودی ۱۰۰۰ آمبولانس در کشور توزیع می‌شود. 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امسال پررونق‌ترین سال سینما در تاریخ کشور است. سالانه نزدیک به ۱۱۰ فیلم سینمایی مجوز ساخت می‌دهیم.

 زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری مرز استان‌های کرمان و هرمزگان را لرزاند. در پی این حادثه، ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

 تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال مقابل لبنان قرار گرفت و در پایان  با نتیجه ۸۱ بر ۷۳ شکست خورد.

 سازمان ثبت اسناد و املاک: تنظیم سند و انعقاد قرارداد از مشاوران املاک به دفاتر اسناد رسمی منتقل می‌شود تا این فرآیند در بستر قانون و اطمینان کامل انجام شود.

 «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامی درباره هرگونه تعدی به زائران غیرعراقی و موکب‌های احزاب مختلف در ایام اربعین هشدار داد.

 در اواخر ماه آگوست، پروازهای هواپیمای ملی کره شمالی برای نخستین‌بار از ماه ژانویه ۲۰۲۰، بین پایتخت این کشور، پیونگ یانگ و پکن (چین) و ولادی وستوک (روسیه) از سر گرفته شد که نشان می‌دهد ممکن است بازگشایی گسترده‌تر مرزهای این کشور به سوی گردشگران در دستور کار باشد.

 سپاه یک شناور حامل سوخت قاچاق را توقیف کرد. این شناور حامل ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس بود که توسط نیروی دریایی سپاه توقیف و ۴ نفر نیز بازداشت شدند.

 بنیاد نوبل در چرخشی عجیب دعوت خود از ایران، روسیه و بلاروس را برای شرکت در مراسم اهدای جوایز نوبل را پس گرفت.

 چین نقشه رسمی جدید خود را منتشر کرد. این نقشه سرزمین های متعلق به کشورهای دیگر را نیز شامل می شود که خشم هند، مالزی و فیلیپین را برانگیخت.

 روزنامه جوان نوشت: منتقدان لایحه حجاب، فمینیست هستند و با خانواده مشکل دارند. لایحه حجاب با انتقاداتی مواجه است که وقتی با دقت بیشتری آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم بخشی از آن‌ها بیشتر از اینکه بخواهد به نواقص و کاستی‌های قانون مزبور اشاره کند، دیدگاه‌های فمینیستی و حتی ضد خانواده منتقدان را بر ملا می‌کند.