روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 11 مرداد ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع‌وجور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 مقامات روسی می‌گویند: اتباع ۵۵ کشور از جمله ایران می‌توانند در مدت چهار روز کاری، ویزای توریستی را الکترونیکی برای سفر به این کشور دریافت کنند.

 شبکه العربیه به پخش بازی های لیگ فوتبال عربستان توسط صداوسیما واکنش نشان داد و نوشت: تلویزیون ایران برای اولین بار به پخش بازی‌های لیگ فوتبال سعودی اقدام کرد.

 وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور به ایران می‌آید. در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: در سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران، پیشبرد همکاری با ایران در هر زمینه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی دو طرف قرار می‌گیرد.

 معاون وزیر صمت: مکانیزم واردات شمش طلا با هدف بازگشت ارز به کشور تسهیل شده و ۵ تن شمش طلا در ۲ هفته اخیر وارد کشور شد.

 در پی اتفاقات اخیر پیرامون افزایش غیرواقعی قیمت خودروهای فرسوده، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خوردوهای فرسوده، ضمن تاکید بر اینکه این افزایش افسارگسیخته موردتایید نیست و مراکز اسقاط علاقمند به افزایش قیمت خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط نیستند، قیمت واقعی خودروهای فرسوده را عددی مابین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان (بسته به نوع و کیفیت خودرو) اعلام کرد.

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: رابطه ایران و آژانس رو به جلو است.

 ماهواره طلوع ۳ تحویل سازمان فضایی ایران شد. این ماهواره با دقت تصویربرداری ۵ متر تک طیفی و ۱۰ متر رنگی، دارای وزنی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم بوده و با تکیه بر توان داخلی و توسط متخصصان کشورمان طراحی و ساخته شده است.

 معاون اول رئیس جمهور دستور داد که کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست به زمین نخورد.

 روزنامه کیهان نوشت: دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد کلان اقداماتی داشته که ظاهر شدن نتایج آن در کف بازار زمانبر است اما نتایج آن در مثبت شدن شاخص‌ها و رونق گرفتن تولید بسیار تاثیر خوبی داشته است.

 طالبان ۶ نفر را به دلیل شنیدن و نواختن موسیقی در شهر مزارشریف بازداشت کرد.عبدالرحمن حنیف، سخنگوی ریاست امر به معروف و نهی از منکر این ولایت می‌گوید که این افراد از یک محفل ختنه سوری بازداشت و برای تحقیق بیشتر به ریاست امر به معروف و نهی از منکر این ولایت انتقال داده شده‌اند.