فرصت‌های سرمایه‌گذاری  وزارت راه رونمایی می‌شود

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری وزارت راه رونمایی می‌شود

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی از رونمایی آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.
ایمان اسلامیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نشست هم‌اندیشی دبیران و اعضای کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اعم از واحدهای ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خبر داد.
دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وظیفه و نقش کمیته وزارتخانه ایجاد هماهنگی و هم افزایی با توابع و تسهیل امور و تسریع در کار است، گفت: جلسه هم‌اندیشی با هدف تسهیل، تسریع و هماهنگی در زمینه تامین مالی غیربودجه‌ای وزارتخانه برای توسعه مشارکت‌پذیری و همچنین جلوگیری از موازی کاری کمیته با سایر بخش‌های ستادی و توابع برگزار شد. 
اسلامیان تاکید کرد: مقرر است تا در آینده نزدیک آلبوم فرصت‌های سرمایه گذاری در وزارت راه و شهرسازی رونمایی شود.

 پیشنهادات سازمان‌­ها و شرکت‌­ها ارائه شد
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف پیشنهادهای خود را برای توسعه مشارکت‌پذیری و روش‌های تامین مالی غیربودجه‌ای ارائه کردند، از تدوین دستورالعمل واحد در این خصوص خبر داد و افزود: مقرر شده تا آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری هر شرکت شامل چارچوب‌ مالی، زمانی و اجرایی تدوین و ارائه شود.
وی تاکید کرد: همکاری با مرکز امور بین الملل برای ظرفیت‌سنجی و احصای همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران نیز در برنامه است.
اسلامیان با اعلام اینکه جلسات کارگروه‌های سرمایه‌گذاری به شکل درون وزارتخانه‌ای و فرا وزارتخانه‌ای تشکیل و گزارش آن بررسی می‌شود، افزود: بنا شده تا اصلاحات آیین‌نامه‌ای و قانونی به منظور تسریع و تسهیل در مشارکت‌پذیری اقتصادی و سرمایه‌گذاری به کمیته و سایر واحدهای ذیربط ارسال و از مجاری قانونی موضوع پیگیری شود.
وی تصریح کرد: از ظرفیت‌های جدید همچون بند ت تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال حداکثر بهره‌برداری خواهد شد. همچنین، استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های مالی و سبدگردان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در دست بررسی قرار دارد.

 تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران به فرصت‌های سرمایه‌گذاری
دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی همچنین از تسهیل دسترسی نهادهای سرمایه‌گذاری به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و حمل و نقل خبر داد و بر ایجاد چهارچوب همکاری برای تسهیل دسترسی نهادهای سرمایه‌گذاری به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و حمل و نقل تاکید کرد.
اسلامیان ضمن برشمردن فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری و در وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تعریف و تأسیس صندوق پروژه بر پایه سودآوری اطمینان بخش، برای بخش خصوصی جذابیت دارد و همچنین می‌تواند از خروج نقدینگی از مسیر پیشرفت کشور جلوگیری کند.
اسلامیان با اشاره به لزوم هماهنگی ارکان اقتصادی دولت در همه سطوح گفت : موازی کاری و ناهماهنگی با سایر ارکان اقتصادی دولت، هزینه ساز و فرصت سوز است و این نشست ، آغاز راهی نو برای هم افزایی و افزایش نتیجه بخشی در این حوزه است .
وی ضمن برشمردن فرصت های طلایی سرمایه گذاری در پروژه های راهبردی و کلیدی  وزارت راه و شهرسازی افزود: به زودی آلبوم فرصت های سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی تدوین و در اختیار جامعه اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.