روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 29 مهر ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفته: شمار سفر توراپراتورهای روس به ایران پس از لغو روادید گروهی افزایش می‌یابد. بازار سفر روس‌ها به ایران هنوز به اندازه چین داغ نشده و باز شدن مسیر سفر به ایران، به زمان و تبلیغات بیشتری نیاز است.

 با گشایش گذرگاه رفح، نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه در قالب تعدادی کامیون وارد غزه شد.

 مجلس با افزایش نرخ مالیات سیگار موافقت کرد. نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه با افزایش مالیات سیگار از ابتدای سال ۱۴۰۳ به ۱۵ درصد به ازای هر نخ سیگار تولید داخل ۲۵ درصد سیگار برند خارجی تولید داخل و ۵۰ درصد سیگار وارداتی با هر نشان بین‌المللی موافقت کردند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته: اینکه چگونه با مهاجران و اتباع تعامل داشته باشیم، باید در یک برنامه جامع دیده شود که اکنون حاکمیت در حال تصمیم‌گیری در این خصوص است.

 هواشناسی اعلام کرد: در تحقیقات انجام شده احتمال اینکه بارش بیش از معمول در پاییز امسال داشته باشیم، نزدیک به ۷۰ درصد و در برخی نقاط تا ۱۰۰ درصد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین بارش‌هایی که انتظار می‌رود مربوط به نواحی غربی در امتداد زاگرس تا استان‌های غربی همچون آذربایجان، کردستان و تهران است.

 دادستان کرمانشاه خبر داد: با صدور دستور قضایی و ورود نیروهای پلیس باند دو نفره قاچاق سلاح در کرمانشاه دستگیر شدند. از مخفیگاه این متهمان مقادیر قابل توجهی سلاح گرم شامل حدود ۳۰ قبضه سلاح کمری و کلاشینکف، ۲۰۰ عدد فشنگ و ۵۰ قبضه خشاب کشف و ضبط شد.

 اعتماد نوشت: گزارش تازه مرکز آمار ایران با عنوان «گزارش وضعیت فرهنگی و اجتماعی ایران بهار ۱۴۰۲» می‌گوید: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ هزار زن زیر ۱۵ سال ازدواج کردند؛ دقیق‌تر آن ۲۶ هزار و ۹۷۴ دختربچه است.

 فرماندار بویراحمد خبر داد: فردی که در دهستان دشت‌روم به‌تازگی از زندان آزاد شده بود، با توجه به کینه‌های گذشته و اختلافات ملکی، جان دو برادر، همسر برادر و دو دختر برادر را با اسلحه کمری گرفت. قاتل ساعتی بعد از وقوع قتل دستگیر شد.

 رئیس اداره بیماری‌های عضلانی، اسکلتی وزارت بهداشت گفته: شیوع بیماری پوکی استخوان در کشور ما بالا است. ۶۰ درصد افراد بالاتر از ۵۰ سال ایرانی دچار این بیماری هستند. از هر سه خانم بالاتر از ۵۰ سال و هر پنج مرد بالاتر از ۷۰ سال یک نفر دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان است.