روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 29 مهر ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم مصوب شد که سهم بیمه‌گذار در موارد بستری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر رایگان شود.

 هند اولین پرتاب آزمایشیِ موشک فضایی سرنشین‌دار آینده خود را با موفقیت انجام داد.

 آثار ام‌سی‎عبدل، رپر ۱۵ ساله فلسطینی که ویدیوی خواندنش درکنار آواره‌های غزه میلیونی بازدید می‌خورد، از همه پلتفرم‌های موزیک جهان حذف شد!

 «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از مسجدی در رکسدیل بیرون رانده شد؛ معترضان نسبت به جانب‌داری او از اسرائیل انتقاد داشتند.

 معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد: زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا چهار، با ضمانت دولت وام می‌گیرند.

 وزیر صمت گفت: در سفری که اخیرا به بلاروس داشتم، امکان تهاتر با این کشور برای تسهیل روابط تجاری فراهم شد. تراز تجاری کشور در ۶ ماه ابتدایی سال جاری منفی ۶ میلیارد دلار بوده است، تجارت خارجی کشور در این مدت به ۵۴.۶ میلیارد دلار رسید.

 کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران اعلام کرد: از زمان آغاز درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی دست‌کم ۲۲ خبرنگار کشته شده‌اند.

 سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های راهور پایتخت درخصوص بیشترین تخلفات رانندگی هنگام شب گفت: سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت با دنده عقب و سبقت‌های غیرمجاز، تخلفاتی است که شب‌ها در بزرگراه‌های پایتخت اتفاق می‌افتد.

 یک کارگاه تولید مواد شیمیایی در جاده ساوه دچار حریق شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفته: آتش‌سوزی در کارگاه تولید مواد شیمیایی در جاده ساوه شهرک گلدسته اعلام و از سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای حامل تشکیلات تنفسی و تانکر آب به محل اعزام شدند.

 هفته گذشته رسانه رکنا خبری مبنی بر افزایش چهار برابری قیمت داروهای سرطانی نسبت به ماه قبل منتشر کرد. خبری که با واکنش زیادی همراه شد. پس از انتشار این خبر دادستانی تهران مدیرمسئول پایگاه خبری رکنا را در رابطه با موضوع فراخواند تا مستندات خود را برای چنین گزارشی ارائه دهد. پس از احضار وی هیچ‌گونه مستنداتی برای این گزارش ارائه نشد و مشخص شد عدم توجه به تفاوت ریالی و تومانی مبالغ درج شده در فاکتور باعث تولید گزارش اشتباه شده است.