وزارت راه علل انحراف طرح‌ جامع شهری را اعلام کند

اقبال شاکری:

وزارت راه علل انحراف طرح‌ جامع شهری را اعلام کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه گزارش وزارت راه و شهرسازی برای علل انحراف از طرح‌های جامع شهری تاکید کرد.
اقبال شاکری گفت: بدون ‌تردید تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه‌ای اقدام قابل تقدیری است و اقدامات لازم در نهاد انجام شده است. آنچه اهمیت دارد این است که از این نهاد حمایت شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: سوال ما از وزارت راه و شهرسازی این است که گزارش ارائه کند که علل انحراف طرح جامع شهری چیست و چرا ۳۰ درصد اجرایی شده و اجرایی نشدن آن به چه زمانی بازمی‌گردد.
وی افزود: با افتتاح و بریدن روبان‌ها طرح‌ها آغاز می‌شود، اما نباید پس از افتتاح مشکلات آغاز شود و هر بخشی کار خود را انجام دهد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ‌باید بستری فراهم شود تا بر اساس آن بتوان طرح‌های شهری آینده را تدوین کرد.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه اشتراک مسائل را مورد توجه قرار دادیم و ۹۰ درصد این موارد مشترک را تصویب کردیم، اظهار داشت: ارکانی که کار می‌کنند، باید به اتفاق از نهاد پایش حمایت کنند تا طرح ارائه شود.
شاکری تاکید کرد: ما در برنامه هفتم توسعه با این رویکرد کاملا موافقیم و یکی از احکام برنامه این است که اجرای طرح در ابتدای هر سال به نتیجه برسد. 
وی ادامه داد: برنامه ما این بود که طرح جامع شهری که وزارت راه و شهرسازی، شورا و شهرداری برای تهران تدوین کرده‌اند، در دیگر شهرها اجرایی کنیم. برای مدیریت یکپارچه شهری، سه بار تا صحن رفتیم اما ارائه نشد؛ با این وجود از خیر این طرح نگذشتیم و در روز آخر طرح مدیریت یکپارچه شهری و اتحادیه شهرداران را توانستیم به جای خوبی برسانیم.
شاکری همچنین با بیان اینکه حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی در پنج شورای عالی متناظر تسهیل شد، ادامه داد: این اقدامات در یکپارچگی تصمیمات اثرگذار خواهد بود. خوشبختانه شورای شهر تهران در یک سال قبل عملکرد خوبی داشته و دو لایحه نیز به مجلس ارائه داده که نشان می‌دهد مشارکت‌ها منشأ اثر خواهد شد.